اخبار نساجی

تعویض پلاک خودرو هم گران شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمد مهدی مفتح در حاشیه جلسه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر: وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در جلسات اخیر به بررسی درآمدهای دولت در بودجه ۹۱ پرداخته است گفت: امروز کمیسیون از ساعت ۶ تا ۸ صبح تشکیل جلسه داد و ۲۵ مورد از ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت که تنها ۵ مورد از آن اصلاح شد و بقیه مواد عینا به تصویب رسید.

وی در تشریح مواد اصلاح شده لایحه دولت گفت: کمیسیون درآمدهای حاصله از ردیف بهره مالکانه و حقوق مالکانه معادن را اصلاح کرد.

وی افزود: دولت در این ردیف ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق بدون تغییر تعرفه‌ها ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد برای دولت در این بخش پیش بینی کرد.

مفتح ادامه داد: درآمدهای دولت در ارائه خدمات کنسولی در کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور در لایحه دولت صد میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در کمییسون به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مخبرکمیسیون تلفیق ادامه داد: در ردیف صنعت‌های مالکیت درآمد دولت در لایحه ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با تصویب کمیسیون به ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافت در این صورت به ازای هر سند تک برگی مالکیت ۲۵ هزار تومان از مشتریان اخذ خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مفتح اظهار داشت: درآمد حاصل از صدور و تمدید گذرنامه‌ها در لایحه دولت ۱۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که بدون تغییر تعرفه‌ها کمیسیون این درآمد را به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان قابل تحقق دانست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش داروهایی که امکان سوءمصرف دارند درلایحه دولت ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که کمیسیون تلفیق این درآمد را به میزان صد میلیارد تومان قابل تحقق دانست و عنوان این ردیف درآمدی را نیز تغییر داده و مواد خوراکی را نیز شامل این بند کرد.

مفتح همچنین در خصوص ردیف درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی افزود: درلایحه دولت درآمدهای حاصل از این بخش ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که کمیسیون تلفیق بدون افزایش تعرفه‌های این بخش، آن را به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان قابل تحقق دانست.

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: در ردیف درآمدهای حاصل از جرایم معوق رانندگی، دولت هیچ درآمدی در نظر نگرفته بود که در کمیسیون تلفیق در این ردیف ۱۰۰ میلیارد تومان را قابل تحقق دانست.

وی در ادامه اعلام ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده است گفت: در ردیف درآمدهای حاصل از تعویض پلاک کمیسیون تلفیق تغییراتی ایجاد کرد بر این اساس درآمد حاصل از تعویض پلاک موتورسیکلت از ۱۲ هزار تومان به۱۵ هزار تومان و تعویض پلاک خودرو از ۳۵ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت. بنابراین رقم درآمد دولت از این ردیف از ۱۵۲۵ میلیارد ریال به ۲۱۱۵ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی گفت: دولت ردیفی را برای درآمد حاصل از تعویض و تبدیل کارت‌های پایان خدمت معمولی به هوشمند ردیفی را در لایحه بودجه در نظر نگرفته بود که در این بخش کمیسیون مقرر کرد برای هر کارت ۱۰ هزار تومان دریافت شود که در مجموع ۶۶ میلیارد تومان برای دولت درآمد خواهد داشت.

مفتح در تشریح ردیف‌های لایحه بودجه که بدون تغییر در کمیسیون به تصویب رسیده است گفت: سود سهام معوقه شرکت‌های دولتی ۴۴هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و سود سهام علی الحساب شرکت‌های دولتی نیز ۴۸ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
وی افزود: حق امتیاز شبکه با افزایش ۳۴ درصدی به ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید.

مخبر کمیسیون تلفیق اظهار داشت: سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی نیز موظف به کسب ۴۰ میلیارد تومان درآمد از محل شماره گذاری مخابراتی شدند.

وی در خصوص تعرفه خدمات قضایی در لایحه بودجه ۹۱ گفت: دولت در این بخش با کاهش ۵. ۶ درصدی درآمد نسبت به سال قبل ۶۶۲ میلیارد تومان کسب خواهد کرد.

مفتح گفت: درآمد دولتی از خدمات ثبتی سازمان ثبت اسنادو املاک کشور نیز ۳۶۴۵. ۹ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۴. ۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس لایحه دولت وزارت کشور در خصوص صدور یا تمدید کارت اقامت ۳۹۵ ملیارد ریال درآمد خواهدداشت که این مصوبه نیز عینا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

مفتح گفت: درآمدهای حاصله از صدور کارت معافیت دائم در لایحه بودجه ۳۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که عینا به تصویب رسید. علاوه بر این درآمدهای حاصل از مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز در لایحه بودجه ۹۱، پانصد هزار میلیارد ریال پیش بینی شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×