اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با خانم سوزانه کلاپروت – شرکت نمایشگاههای هانوفر آلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به دموتکس خوش آمدید

نام دموتکس با صنعت فرش و کفپوش جهان اجین شده و البته برای اهالی صنعت فرش ایران هم یک نام آشنا و شناخته شده است. آشنا کردن فعالان صنعت فرش و کفپوش ایران با ابعاد مختلف این نمایشگاه و توصیف اهمیت آن برای صنعت فرش کشورمان همواره یکی از دغدغه های مجله نساجی کهن بوده است که خوشبختانه در سال های گذشته تا حدی در این مسیر موفق بوده ایم. قطعا حضور در دموتکس نه تنها موجب افزایش مراودات بین المللی تولیدکنندگان ما و در نهایت موجب رشد صادرات این کالا خواهد شد بلکه از طرف دیگر می تواند تولید، فروش، بازاریابی و تمام بخش های دیگر شرکت های ایرانی را نیز با استانداردهای موجود در دنیا به روزرسانی کند  چراکه یک مجموعه تولیدی و صادراتی برای حضور در بین رقبا و رقابت با آنها مجبور است خود را با آخرین تکنولوژی ها و به روز ترین دانش فنی مجهز کند. این امر موجب پیشرفت بی چون و چرای این صنعت خواهد شد.

در زیر مصاحبه ای با مدیر خانم سوزانه کلاپروت مدیر نمایشگاه های دموتکس آلمان انجام داده ایم که بیشتر شما را با سیاست گذاری  برگزارکنندگان و نحوه نگاه آنها به دموتکس آشنا می کند. لازم میدانیم از شرکت محترم فوژان راهبران به عنوان نماینده دموتکس در ایران نیز جهت همکاری صمیمانه شان برای انجام این مصاحبه تشکر و قدردانی کنیم.

◄لطفاً در رابطه با نمایشگاههای نساجی که توسط شرکت نمایشگاههای هانوفر برگزار می شود بیشتر توضیح دهید.

شرکت نمایشگاههای هانوفر یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت های برگزارکننده نمایشگاه در سراسر جهان است که هر ساله رویدادهای متعددی را برگزار می نماید و اغلب آنها در صنعت یا بخش خود جزو نمایشگاههای برتر و پیشرو هستند. نمایشگاههای ما در سراسر دنیا به عنوان نمایشگاههایی با محوریت کالاهای سرمایه ای شناخته می شوند. قصد ما از برگزاری این رویدادهای تجاری معرفی هر چه بیشتر آخرین تکنولوژی ها و نقاط برجسته بازار به فعالان صنعتی است که در واقع مجموعه بزرگی از مهمترین اعضای هر صنف یا صنعت را در زیر یک سقف جمع می کند. جدای از قدرت بالای شرکت نمایشگاههای هانوفر در تعریف، سازماندهی و برگزاری موفق نمایشگاهها و ظرفیت فوق العاده و بی نظیر مرکز نمایشگاهی ما در شهر هانوفر، تمام تلاش های ما برای ارائه خدمات و سرویس های منحصر به فرد به غرفه گذاران استوار است؛ که این سرویس ها در مراحل قبل از برگزاری، حین برگزاری و بعد از اتمام نمایشگاه ارائه می شوند. شرکت نمایشگاههای هانوفر در بخش برگزاری نمایشگاههای تخصصی فرش و کفپوش در دنیا به عنوان پیشرو و رهبر شناخته می شود. این نمایشگاه مجموعه ایست از هر آنچه متخصصان، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و در مجموع همه اهالی این صنعت به آن نیاز دارند و درباره آن فکر می کنند. دموتکس هانوفر تنها نمایشگاه تخصصی نساجی است که ما در هانوفر برگزار می کنیم. هر سال در هانوفر، ما تلفیقی از برترین محصولات، تکنولوژی ها و نقش ها و رنگ ها را جمع می کنیم.

◄همانطور که شما هم اشاره کردید تقریباً دموتکس در بخش فرش و سایر کفپوش ها یک نمایشگاه منحصر به فرد و بدون رقیب در سراسر دنیاست. برای حفظ این جایگاه چه برنامه ها و ایده هایی دارید؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دموتکس هر ساله یک موقعیت مناسب برای ایجاد روابط تجاری گسترده و طولانی مدت بر پایه کیفیت، اعتماد و استانداردهای روز را برای همه ایجاد می کند. نمایشگاه دموتکس هانوفر در این صنعت پیشرو است چرا که بنابر آمارها ۵۷ درصد بازدیدکنندگان و ۸۳ درصد از غرفه گذاران این رویداد از خارج از آلمان هستند. همین آمار کوتاه نشان دهنده ابعاد گسترده بین المللی دموتکس هانوفر است که می تواند مهر تاییدی برای موفقیت روزافزون آن باشد. موقعیت دموتکس هانوفر به گونه ای است که شرکت هایی که به حضور در عرصه بین المللی و بازارهای آن فکر می کنند نمی توانند حضور در این رویداد را نادیده بگیرند و آنرا از دست بدهند. این که یک شرکت بتواند در عرض تنها ۴ روز اغلب مشتریان تراز اول خود را در عرصه بازار بین المللی ملاقات کند و با بسیاری از ظرفیت های پنهان بازار نیز آشنا شود یک شانس بزرگ و شاید یک معجزه است. ابعاد گسترده بین المللی دموتکس هانوفر موجب شده است تا از اروپا، آمریکا، خاورمیانه، آسیا و حتی آفریقا مشتریان را به سمت خود جلب کند. از طرف دیگر ارتباطات قوی ما با صاحبان صنایع و رایزنی هایی که به طور پیوسته با آنها به طور مستقیم و یا غیرمستقیم انجام می دهیم این توان را به ما میدهد که بتوانیم از آخرین نیازهای بازار مطلع شویم و سریعاً به آن پاسخ داده و فضای نمایشگاه را مطابق با آن شکل دهیم.

◄فرش ایرانی قطعاً در جهان جایگاه بی نظیری دارد؛ چه فرش دستباف ایرانی که شهره عام و خاص است و چه فرش ماشینی. نظر شما در مورد جایگاه صنعت فرش در ایران چیست؟

مسلماً نقش ایران در بازار انکار ناپذیر است. همه می دانیم که ایران در تولید و صادرات فرش دستباف و ماشینی از بازیگران مهم بازار بین المللی است. این مطلب دقیقاً در دموتکس هانوفر هم بازتاب مستقیم دارد و غرفه گذاران و بازدیدکنندگان ایرانی همیشه یکی از یاوران قدیمی دموتکس هانوفر بوده و هستند. به طور سنتی ایرانی ها در دموتکس حضور قوی دارند. در همه جهان ایرانی ها به بافت فرش های با کیفیت و خارق العاده مشهور هستند. دموتکس هانوفر یک فرصت خوب برای همه آنهاست که بتوانند در آلمان کالاهای نفیس خود را در معرض دید خریداران واقعی، کلکسیونرها و دوستداران فرش و هنر ایرانی قرار دهند.

همین طور در سال های اخیر تعداد شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی ایرانی که در دموتکس هانوفر حضور به هم می رسانند به طرز چشم گیری افزایش یافته که خود نشاندهنده اهمیت صادرات برای آنهاست. ایران ظرفیت بالایی در صادرات فرش دارد و ما برای میزبانی از هنر و فرهنگ ایرانی که در قالب فرش نمود پیدا می کند کاملاً آماده ایم. در دموتکس هانوفر ۲۰۱۵ حدود ۲۰ شرکت از ایران غرفه گذار خواهند بود.

◄قطعاً همه فعالان این صنعت بی صبرانه منتظر دموتکس ۲۰۱۵ هستند. امسال شاهد چه چیزهای جدیدی در دموتکس خواهیم بود؟

در سال ۲۰۱۵ دموتکس هانوفر بار دیگر قدرت خود را با ۱۳۰۰ شرکت برتر کفپوش و فرش دنیا از ۶۰ کشور جهان به رخ خواهد کشید. دموتکس ۲۰۱۵ جشنواره ای از برترین محصولات و طرح ها و رنگ های نو خواهد بود که به همت شرکت های تولیدی، طراحان، آرشیتکت ها و… رقم خواهد خورد.

امسال هم قطعاً کیفیت بازدیدکنندگان دموتکس، غرفه گذاران ما را شگفت زده خواهد کرد به طوری که گلچینی از مهمترین تصمیم سازان و فعالان این صنعت را بازدید خواهد کرد. طبق آمارهای ما ۹۰ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس هانوفر از تصمیم گیرندگان و مدیران رده بالای شرکت های تابعه خود هستند.

◄دموتکس هانوفر در جایگاهی است که می تواند بدون توجه چندان به منافع مالی و بخش اقتصادی، به موارد مهم تری مانند هدایت بازار و جهت دهی درست بازار بین المللی فکر کند. آیا در این بخش برنامه خاصی را دنبال می کنید؟

به عقیده من سه اصل مهم وجود دارد که می تواند یک رویداد نمایشگاهی را موفق کند: نوآوری، بهره وری و الهام بخشی. به این معنی که ما به عنوان مجری مجبور هستیم غرفه گذاران را برای نمایش تولیدات نوآورانه، خلاقانه و جدید تشویق کنیم تا بتوانند به بازدیدکنندگان نشان دهند که صنعت در چه جهت و به کدام سمت در حال حرکت است؛ آن وقت بازدیدکنندگان و غرفه گذاران با رضایت کامل از نمایشگاه در پی یافتن نیازها و توسعه روابط تجاری خواهند بود.

چرا که به این درک می رسند که اینجا همان جایی است که می توانند نیازهای خود را برطرف کرده و محصولات خود را ارائه دهند. از بخش های جدیدی که در سال گذشته آنرا در قالب جدیدی در حاشیه نمایشگاه اجرا کردیم بخش نوآوری ها در دموتکس بود (Innovation@ DOMOTEX) که موفقیت چشم گیری را بدست آورد و به مرکزی برای ارائه ابداعات و ابتکارات مهم نمایشگاه مبدل شد. در سال ۲۰۱۵ هم بخش ابداعات و نوآوری در نمایشگاه یکی از بخش های اصلی کار ما خواهد بود. در حین برگزاری و حتی بعد از زمان برگزاری نمایشگاه پاسخگوی نیازهای دست اندرکاران خواهد بود.

◄ در پایان می خواهیم اگر صحبت خاصی را برای اضافه کردن به متن این گفتگو لازم می دانید از زبان شما بشنویم.

من در اینجا از تمام شرکت های ایرانی به خاطر همکاری صمیمانه شان با نمایشگاه دموتکس و اعتماد به دموتکس برای سال های متمادی و طولانی، تشکر و قدردانی نموده و به آنها بگویم که آماده میزبانی گرم از آنها در نمایشگاه هستیم. ما امیدواریم سال های آتی نیز در کنار یکدیگر از همکاری و تلاش لذت ببریم. ما در نمایشگاه تنها یک فضای معرفی در اختیار مشتریان قرار نمی دهیم بلکه به آنها پکیج کاملی ارائه می دهیم که در تمامی مراحل می تواند یاری رسان آنها باشد. این پکیج کامل در کنار تجربه ارزنده تیم ما، می تواند به شرکت های ایرانی در توسعه بازار فروش و افزایش حجم صادرات در عرصه بین المللی کمک شایانی کند. ■

برای همه شما آرزوی موفقیت می کنم.
به امید دیدار در هانوفر …

منبع: شماره ۲۵ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×