اخبار فرش ماشینی

فرش شیراز میزبان رسانه هاى خارجی

خبرنگاران رسانه هاى خارجی مقیم ایران در سفر به شیراز؛ با فرایند تولید فرش دستباف بیشتر آشنا می شوند.

این سفر رسانه اى به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران رسانه هاى خارجی با روش بافت و نوع و کیفیت مواد اولیه ای که در بافت فرش های دستباف ایران به کار می رود صورت گرفته است.

خبرنگاران در سفر دو روزه خود با حضور در کارگاههای تولیدی فرش دستباف از نحوه تهیه مواد اولیه، انبار و نگهداری، رنگرزی و بافت آن بازدید و این فرایند را برای اطلاع رسانی به مخاطبان رسانه های خود و ذینفعان به تصویر می کشند.

بازدید خبرنگاران از فرایند تولید فرش دستباف ایران علاوه بر آشنایی کامل آنها از مراحل تولید فرش دستباف باعث تسهیل اطلاع رسانی به ذینفعان می شود.

با توجه به اهمیت تولید فرش دستباف توسط عشایر بویژه در شیراز خبرنگاران با فرایند تولید فرش توسط عشایر نیز آشنا می شوند.

در این سفر خبرنگارانی از کشور آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، هلند، قطر و امارات از رسانه های تلویزیونی یورونیوز، فرانس ۲۴،  ZDF ، NOS ، روزنامه های نیورک تایمز، ولکس کرانت، خبرگزاری تیما، EFE ، DPA و موسسه عکس منگوم حضور دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گفتنی است؛ این سفر مطبوعاتی با هدایت مرکز ملی فرش ایران و همکاری و همراهی خوشه فرش دستباف فارس و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان طی روزهای یکم و دوم خردادماه ۹۵ برگزار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×