اخبار فرش ماشینی

ضرورت ساماندهی اتحادیه ها و تشکل های فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفت : تکثر اتحادیه ها و تشکل های فرشی باعث تشتت آمارها شده است و باید ساماندهی شود.

سید رضی میری در نشست تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش با وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش افزود : در صنعت فرش با تحریم های اقتصادی مواجهیم و اتاق مبادله ارزی نیز مشکلاتی برای صادر کنندگان ایجاد کرده است.
میری افزود : تولید خانه ای، ۱۵ درصد تولید فرش را شامل می شود اما برای کنترل و حفظ کیفیت به کنترل ؛ نیاز دارد.

وی اضافه کرد : تبلیغات این صنعت کافی نیست و باید کمیته تبلیغات تشکیل شود چرا که بسیاری از بودجه ها در مصارف غیر کارشناسی صرف شده و با بخش خصوصی مشورت نشده است.

خالی بودن جای یک برنامه تلویزیونی برای آموزش به بافندگان فرش از دیگر مسائلی بود که نایب ریس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف مطرح کرد.
وی ادامه داد : باید بافندگان فرش آموزش ببینند و از نقشه های غیر بازاری استفاده نکنند.
در این جلسه همچنین تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش نیز مسشکلات خود را با وزیر در میان گذاشتند.

سود بالای تسهیلات بانکی ، ایراد قانون نظام صنفی و شیوه نامه اجرایی آن ، اختصاص نیافتن بودجه مستقیم برای آموزش و راهنمایی هنرمندان صنعت فرش ، آموزش علمی به طراحان و نقاشان ، ایجاد بازارهای جدید فروش فرش دستبافت ایرانی ، مشکلات مربوط به تهیه مواد اولیه ، مشکلات بیمه ای ، اعمال نشدن معافیت ۲۰ درصدی بیمه سهم کارفرما در شعبات تامین اجتماعی ، تعدد مدیریت در این صنعت و ایجاد سرگردانی از مسائلی بود که شرکت کنندگان مطرح کردند.

یکی از شرکت کنندگان گفت : ایجاد اشتغال در این صنعت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد در حالی که در دیگر بخش ها بیشتر است و در این صنعت نزدیک به ۱۰ میلیون نفر
معیشت دارند.
وی افزود : در ۳۱ استان صنعت فرش دستباف وجود دارد اما کارگروه این هنر و صنعت در هیچ استانی تشکیل نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

میری خواستار تشکیل کمیسیون یا کمیته ای تحت این عنوان در مجلس شورای اسلامی و نیز کاهش بروکراسی اداری زائد در این زمینه شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×