اخبار نساجی

فروش خودرو در بازار چین کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فروش خودرو در بازار چین کاهش یافت

کاهش رشد اقتصادی به همراه افزایش بی سابقه قیمت بنزین موجب کاهش شدید فروش خودرو در بازار چین شده است.
به گزارش بی باک به نقل از بلومبرگ میزان فروش خودرو در بازار چین در دو ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به پایین ترین حد خود در هفت سال اخیر رسیده است .

بر اساس این گزارش میزان فروش خودرو در بازار چین که بزرگترین بازار خودروی جهان به شمار می رود طی ماههای ژانویه و فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه درصد کاهش داشته است که این بیشترین افت فروش خودرو در چین از سال ۲۰۰۵ میلادی به شمار می رود .

کاهش فروش خودرو در بازارهای چین و اروپا در حالی است که میزان فروش خودرو در بازار آمریکا با بیشترین رشد خود در چهار سال اخیر روبرو شده است . این گزارش حاکی است دولت چین با هدف حمایت از خودرو سازان داخلی قوانین سخت گیرانه ای را برای فعالیت شرکتهای خودرو سازی خارجی اعمال کرده است .

دولت چین سیاستهای سختگیرانه ای را با هدف کنترل میزان تولید خودرو و کاهش الایندگی هوا اجرا کرده است که این مساله به ضرر شرکتهای خودرو ساز خارجی بوده است . بر این اساس سازمان صنایع خودرو سازی چین اعلام کرد میزان فروش خودرو در بازار این کشور طی ماه ژانویه با ۲۴ درصد کاهش به کمتر از ۱.۱۶ میلیون دستگاه رسیده است که این میزان کاهش در هفت سال اخیر سابقه نداشته است . البته میزان فروش خودرو در چین طی ماه فوریه با رشد ۲۷ درصدی روبرو شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سازمان صنایع خودروی چین پیش بینی کرد میزان فروش خودرو های سواری در چین طی سال ۲۰۱۲ میلادی با ۹.۵ درصد رشد به ۱۵.۹ میلیون دستگاه خواهد رسید . رشد اقتصادی چین طی سه ماه پایانی ۲۰۱۱ به کمتر از ۸.۹ درصد رسید. این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به ۹.۱ درصد رسیده بود . پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین امسال به کمتر از ۸.۵ درصد برسد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×