اخبار نساجی

قیمت داروهای وارداتی تغییری نکرده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو در واکنش به برخی مطالب مطرح شده در زمینه افزایش قیمت داروهای وارداتی گفت: تغییر قیمت دارو در اختیار داروخانه، شرکت پخش و حتی شرکت وارد کننده دارو نیست و شایعات در زمینه افزایش ساعت به ساعت قیمت داروهای وارداتی، کذب محض است.
به گزارش افکارنیوز، ناصر ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس تبصره ۳ بند ۴ ماده ۲۰ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی آن در سال۱۳۶۷ به‌ منظور حمایت قاطع از بیماران، قیمت‌گذاری دارو توسط کمیسیون قانونی قیمت گذاری دارو در وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی گفت: قیمت فروش دارو به صورت ریالی در سه سطح تولید یا واردات، توزیع و داروخانه بر اساس مستندات و مدارک ارائه شده از سوی شرکت‌ها با لحاظ کردن سود ۱۳ درصدی برای شرکت وارد کننده، توسط کمیسیون قانونی مربوطه، مصوب و اعلام می‌شود و شرکت حق تغییر میزان سود ‌را ندارد.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با بیان اینکه وارد کنندگان دارو عزم ملی برای تامین اقلام دارویی جامعه دارند، اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی ما به منظور تامین نیازهای دارویی جامعه، رفع مشکل تامین ارز دولتی و انتقال آن جهت واردات دارو است. شرکت‌های تامین کننده دارو چون نمی‌توانند مستقیما ال سی باز کنند، ناچارهستند از شیوه‌های دیگر تبادل پولی مانند «برات غیرتعهد آور» و «بدون انتقال ارز» استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مجموعه دارویی کشور همه توان خود را در جهت حفظ آرامش زنجیره تامین دارو به کار می‌گیرد؛ البته سازمان‌های مرتبط با حوزه تجارت بین‌المللی به ویژه بانک مرکزی نیز باید فعالان حوزه دارو را در این مسیر حمایت کنند و اجازه ندهند واردکنندگان کالاهای استراتژیک مانند دارو در فراز و نشیب‌های نوسانات نرخ ارز و التهاب تامین ارز قرار گیرند.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو افزود: امیدواریم بانک مرکزی در زمینه واردات دارو که در ماه‌های قبل به شیوه «بدون انتقال ارز» و «برات غیرتعهد آور» صورت می‌گرفت، مساعدت بیشتری کند و اختصاص ارز مرجع به این شیوه در اولویت قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ریاحی در پایان با اشاره به هدف نهایی جامعه پزشکی برای درمان هرچه بهتر، سریعتر و کم عارضه‌تر بیماری‌ها، گفت: گریز از مصرف داروهای جدید و گران قیمت در برخی بیماری‌ها اجتناب ناپذیر است. از این رو پیوسته تقاضا برای تامین داروهای جدید علاوه بر تلاش جهت تولید و خودکفایی در کشور وجود دارد؛ بنابراین از بانک مرکزی درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به اختصاص ارز دولتی به وارد کنندگان دارو بر اساس مدارک مثبته و فارغ از نحوه ثبت سفارش به ویژه برای «برات غیر تعهد آور» و «بدون انتقال ارز» اقدام کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×