اخبار نساجی

ساماندهی تمامی نیروهای شرکتی صنعت آب و برق

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، تمامی نیروهای شرکتی صنعت آب و برق ساماندهی شده اند و از سال ۹۱ هیچ شرکت تامین نیروی انسانی با وزارت نیرو قرارداد نخواهد داشت.

به گزارش قدس انلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، “علیرضا قاسمی پور افشار” افزود: مجموع نیروهای شرکتی صنعت آب و برق حدود ۲۵ هزار نفر بود که ۱۵ هزار نفر از این نیروها مشمول بند “الف” ماده (۶) مصوبه ۱/۱۱/۹۰ هیئت وزیران بوده و تبدیل وضعیت شده اند و حدود ۱۰ هزار نفر مشمول بند “ب” ماده (۶) این مصوبه در قالب تعاونی تبدیل وضعیت شدند.

وی یادآور شد: صنعت آب و برق نزدیک به ۷۸ هزار نفر پرسنل در بخش دولتی و غیردولتی دارد که در بخش دولتی حدود ۲۵ هزار نفر و در بخش غیردولتی ۵۳ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: جذب و تعدیل وضعیت کارکنان بخش دولتی بر اساس مصوبه ها و مجوزهای دولتی و در بخش غیردولتی بر اساس تصمیم مجمع و برگزاری آزمون عمومی صورت می پذیرد.
وی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، تمامی نیروهای شرکتی ساماندهی شده اند و از سال ۹۱ هیچ شرکت تامین نیروی انسانی با وزارت نیرو قرارداد نخواهد داشت.

قاسمی پورافشار ادامه داد: حدود ۳۰ درصد جذب نیروهای انسانی چه در بخش دولتی و غیردولتی بر اساس مصوبه ها، به خانواده معظم شهدا و جانباز و ایثارگران و سه درصد به معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی اختصاص می یابد که از از ابتدای دولت نهم تا کنون ۱۶۲۹ نفر از خانواده ایثارگران و شهدا و ۹۷ نفر از معلولان در بخش غیردولتی صنعت آب و برق استخدام شده اند و وزارت نیرو رتبه نخست جذب معلولان را داشته است.

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی افزود: دولت خود را موظف کرده است که ۵/۲ میلیون نفر اشتغالزایی داشته باشد که از این تعداد، ۲۸۵۷۹ نفر سهمیه وزارت نیرو بوده که تاکنون ۲۸۲۶۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

قاسمی پورافشار درخصوص جذب نخبگان گفت: در سال ۹۱، قرار است آزمونی برگزار شود که در آن ۳۷۰ پست به نخبگان اختصاص داده خواهد شد و فقط افراد نخبه ای که شرایط جذب را دارند، می توانند در آن با یکدیگر رقابت کنند که در چند روز آینده شرایط این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قاسمی پورافشار درخصوص مجوز جذب نیروهای مورد نیاز در سال آینده، گفت: از ابتدای دولت نهم تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر نیروی خروجی از وزارت نیرو شامل افراد بازنشسته، فوت شدگان در حین خدمت، بازخرید شده ها و یا تاسیسات جدید که نیازمند نیرو هستند، داشته ایم و وزارت نیرو ملزم بوده است به ازای این خروجی نیرو جذب کند که ما از این رقم به پنج هزار نفر نیروی جدید قانع هستیم.
وی سپس درخصوص شرکت های تعاونی گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴، وزارت نیرو شرکت های تعاونی تشکیل داده است که جایگزین شرکت های تامین نیروی انسانی می شوند. البته این شرکت ها هرگونه حق دخل و تصرف در حقوق افراد و یا کم و زیاد کردن نیروهای انسانی خود را ندارند و وزارت نیرو در همه شرایط آنها را حمایت می کنند.

قاسمی پورافشار گفت: این تعاونی ها شامل سه دسته تعاونی های تخصصی، تعاونی های پشتیبانی و خدماتی و تعاونی های حفاظتی هستند.

وی در ادامه از کسب رتبه برتر استقرار نظام مدیریت عملکرد توسط وزارت نیرو در بین دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: وزارت نیرو در بخش شاخص های عمومی که شامل استقرار نظام مدیریت عملکرد است، رتبه نخست را در بین دستگاه های اجرایی به خود اختصاص داده است.

وی همچنین درخصوص واگذاری بعضی از بخش های آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو گفت: در حوزه آموزشی و پژوهشی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتقال یافته است و پژوهشگاه نیرو جهت پژوهش های کاربردی صنعت آب و برق، موسسه علمی و کاربردی صنعت آب و برق جهت آموزش های کاربردی صنعت آب و برق و موسسه تحقیقات آب جهت تحقیقات کاربردی بخش آب با ساختار جدید زیر نظر وزارت نیرو به فعالیت خود ادامه می دهند.
معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی همچنین از دورکاری حدود ۲۰ درصدی کارکنان وزارت نیرو خبر داد و گفت: این دورکاری فقط شامل نیروهای رسمی و پیمانی و انجام کار مشخص می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×