اخبار نساجی

تکذیب کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید نفت

 

تکذیب کاهش 20 تا 30 درصدی تولید نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه مرمت چاه‌های نفت باعث کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید نفت نمی‌شود، گفت: تولید نفت میادین مشترک هیچ کاهشی نداشته است.

این در حالی است که وی چندی پیش در حاشیه همایشی در مسکو از کاهش ۲۰تا ۳۰ درصدی تولید نفت به دلیل مرمت میادین نفتی خبر داده بود. احمد قلعه‌بانی افزود: ظرفیت تولید نفت ما ۴ میلیون بشکه است، اما طبق روال همیشگی تعداد معدودی از چاه‌ها را از سرویس خارج می‌کنیم و تعمیرات اساسی روی آنها انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد:‌ کاهش تولید نفت به دلیل مرمت میادین۲۰ تا ۳۰ درصد نیست، چنانکه ممکن است در یک میدان ۵۰ هزار و در میدان دیگری ۷۰ هزار بشکه در طول یک ماه از تولید نفت کم شود که به تناوب نیز این اتفاق در میادین مختلف رخ می‌دهد.

وی در حاشیه همایش راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره‌برداری بالادست صنعت نفت در جمع خبرنگاران در مورد یادآوری افزایش تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از کشور تاکید کرد: تصور می‌کنم در چند سال آینده بتوانیم همه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل بسازیم. وی با بیان اینکه با وجود شرایط تحریم اما توسعه صنعت نفت متوقف نشده است، اظهار کرد: بر این اساس در حال حاضر به طور همزمان توسعه ۱۷ فاز پارس جنوبی توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی در حال انجام است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قلعه بانی در پایان از تعیین تکلیف طرح توسعه تمامی میادین مشترک نفت و گاز ایران تا پایان سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹۸ درصد اقدامات برای توسعه این میادین مشترک نفت و گاز انجام گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×