اخبار نساجی

صادرات یک میلیون تن گندم پاکستان به ایران

 

صادرات یک میلیون تن گندم پاکستان به ایران

سفیر پاکستان در ایران با اشاره به افزایش تبادلات تجاری بین ایران و پاکستان گفت: توافق شده که یک میلیون تن گندم و ۲۰۰ هزار تن برنج به ایران صادر شود.

به گزارش فارس، مراسم روز ملی پاکستان دوشنبه شب در اقامتگاه محمد بخش عباسی سفیر این کشور و با حضور مقامات و سفرای مقیم ایران و همچنین مقامات کشورمان از جمله سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه برگزار شد.

محمد بخش عباسی سفیر پاکستان در حاشیه این مراسم و درگفت‌و‌گو با خبرنگاران، در خصوص روابط ایران و پاکستان گفت: ۲ کشور در حوزه انرژی و کشاورزی همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

وی افزود: انتقال ۳۵ مگاوات برق توافقی از ایران به پاکستان به بیش از ۲ برابر و به میزان ۷۵ مگاوات افزایش یافت و همچنین

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سفیر پاکستان در ایران گسترش خطوط زمینی بین ۲ کشور را از جمله اولویت‌های کاری خود دانست و یادآور شد: در حال حاضر تنها یک را زمینی ارتباطی بین ۲ کشور وجود دارد، اما می‌توان با استفاده از مسیرهای ممکن دیگر از جمله مسیر چابهار، خطوط ارتباطی را به منظور افزایش تبادلات تجاری و تردد اتباع ۲ کشور گسترش داد.

عباسی ادامه داد: علاوه بر خطوط زمینی توسعه خطوط هوایی نیز مد نظر است که در سفر هیئت پاکستانی به ایران در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نبود ارتباط بین بانکی بین ایران و پاکستان با وجود روابط خوب تجاری فی مابین گفت: تا به امروز روابط اقتصادی و تجاری خوب و رو به رشدی داشته‌ایم که تا کنون مشکلی نداشته است، البته ارتباط بین بانکی نیز می‌تواند اقدام مثبتی در توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×