اخبار نساجی

سفیر ایران: اسپانیایی ها زیان تصمیم اتحادیه اروپا علیه تهران را متحمل می شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مادرید – سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت: در صورت ادامه درخواست های غیرقانونی اتحادیه اروپا وتصمیم ایران به قطع فروش نفت، مصرف کنندگان اسپانیایی هم هزینه آن را پرداخت خواهند کرد .

به گزارش ایرنا، مرتضی صفاری نطنزی درمصاحبه با شبکه تلویزیونی ملی‌ اسپانیا افزود: تهران خواستار تغییر روابط بازرگانی خود با مادرید نیست، اما اگر روند تحریم های نفتی‌ اتحادیه اروپا ادامه یابد، ایران مجبور می‌ شود، روابط بازرگانی خود با اسپانیا تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه از زمان اعلام تصمیم ضد ایرانی اتحادیه اروپا، بهای هر بشکه نفت ۲۰ دلار افزایش یافته است، ادامه داد: به هیچ عنوان نمی‌ خواهیم، مشکلاتی با شرکت های نفتی‌ اسپانیا که رابطه نزدیکی‌ با صنعت پتروشیمی ایران دارند، ایجاد شود. اما اگر به سیاست تحمیلی انگلیس و فرانسه به اروپا تن دهند، ما هم باید در مورد وظایف خود تصمیم گیری کنیم.

ایران در سال ۲۰۱۱، پس از روسیه دومین تامین کننده نفت اسپانیا بود.

صفاری در باره احتمال جایگزینی نفت ایران توسط عربستان در بازار اسپانیا تصریح کرد: اگر ریاض قادر به تامین همه تقاضاها بود، بازارها چنین واکنش صعودی نشان نمی داد و روند کنونی افزایش بها، نشانه این حقیقت آشکار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسپانیا مطمئن است عربستان می‌ تواند، در درازمدت تقاضای نفتی‌ این کشور را تامین کند؟ افزود: عربستان منتظر رسیدن بیداری اسلامی به این کشور است و در روزهای اخیر در چند شهر نیز شاهد تظاهراتی بوده است.

سفیر ایران در اسپانیا با اشاره به اینکه شرکت های انگلیسی‌ ‘بریتیش پترولیوم’ و ایتالیایی ‘انی’ توانسته ا‌ند قراردادهای بازرگانی خوبی با ایران داشته باشند، پرسید؟: چرا شرکت های اسپانیایی چنین کاری نمی‌ کنند.

صفاری همچنین در رابطه با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران تاکید کرد که تهران هیچ چیزی از این برنامه را پنهان نکرده و به وظایف خود در رابطه با پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای عمل می‌ کند .

وی ادامه داد: تمامی تأسیسات هسته ای ایران زیر نظر بازرسان سازمان انرژی اتمی‌ قرار دارند و آمار بازرسی ها نیز بی سابقه است.

صفاری گفت: متاسفانه اروپا همت و قدرت تصمیم گیری مستقل را ندارد و دیکته های آمریکا را عمل می‌ کند که به نفع اروپا و ملت های این قاره نیست. زمان آن رسیده که اروپایی ها برای دفاع از منافع خود، تصمیم بگیرند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×