اخبار نساجی

انتقاد از افزایش مالیات‌ها

 

انتقاد از افزایش مالیات‌ها

محمدحسین برخوردار، رییس مجمع واردات در خصوص برنامه ۱۰۰روزه دولت یازدهم، در انتقاد از مسیر صعودی مالیات‌ها در شرایط کنونی بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: دولت باید با کاهش مالیات فعالیت‌های تولیدی و تجاری، نهضت ترغیب عمومی به فعالیت‌های مولد را پایه‌ریزی کند، نه اینکه با تکیه بر درآمدهای مالیاتی، سودآوری بخش خصوصی را کاهش داده و به اصطلاح، از دسترنج کارگران و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ارتزاق کند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: نتیجه در پیش گرفتن سیاست‌های افزایش مالیاتی، سوق پیدا کردن فعالیت‌های اقتصادی به سمت لایه‌های پنهان اقتصاد، خروج سرمایه‌ها از بخش‌های مولد و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری است.

وی افزود: بی‌تردید سرمایه در جایی که مولفه‌های سودآوری قانونی قابل پیش‌بینی نباشد، باقی نمی‌ماند.

رییس مجمع واردات مشکلات تامین نقدینگی بخش تولید و تجارت قانونی را یکی از مهم‌ترین معضلات اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: تیم اقتصادی کشور نباید خود را در لاک تنظیم برنامه ۱۰۰ روزه فرو ببرد، زیرا فرصت احیای اقتصاد کشور چندان طولانی نیست که منتظر تدوین برنامه‌های بلندمدت باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برخوردار یادآور شد: باید تیم اقتصادی دولت از برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود هرچه سریع‌تر پرده‌برداری کند و در این میان، استفاده از ابزارهای تشویقی در جهت افزایش رغبت عمومی برای انتقال سرمایه‌ها به بخش‌های مولد اقتصاد، حائز بیشترین اهمیت است.

وی افزود: مسلما یکی از راهکارهایی که در این جهت می‌توان به آن اشاره کرد، کاهش مالیات فعالیت‌های زیربنایی نظیر تولید و تجارت و افزایش سودآوری قانونی بنگاه‌های بخش خصوصی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×