اخبار نساجی

صادرات فولاد آزاد شد

 

صادرات فولاد آزاد شد

نایب رئیس انجمن فولاد گفت: طبق اعلام دولت، متقاضیان صادرات فولاد پس از هر مرحله صادرات می‌توانند برای دریافت مجوز صادرات، مجددا اقدام کنند و به این ترتیب، صادرات فولاد به نوعی آزاد شده است.

حمیدرضا طاهری‌زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: طبق مصوبه دولت، صادرات نبشی و ناودانی به طور کامل آزاد شده است.

وی ادامه داد: در ۳ ماهه اول امسال مجوز صادرات ۳۰ هزار تن فولاد و در تابستان و پاییز نیز مجوز صادرات ۱۵۰ هزار تن فولاد صادر شد و در حال حاضر نیز مذاکره برای صدور مجوز صادرات ۱۸۰ هزار تن فولاد در حال انجام است.

وی با تأکید بر لزوم آزادسازی کامل صادرات فولاد، گفت: نقدینگی صنعت فولاد بسیار پایین است و آزادسازی صادرات می تواند کمک زیادی به تامین نقدینگی کارخانه‌های فولادی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طاهری زاده در مورد گشایش ال‌سی ۳۰ درصدی توسط بانک‌ها نیز گفت: در حال حاضر این مصوبه در بانک‌ها اجرا نمی‌شود، بانک‌ها اعلام می‌کنند که با کمبود ارز روبرو هستند و در صورت تأمین ارز از سوی بانک مرکزی نسبت به گشایش ال‌سی اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بازار فولاد با کاهش تقاضا روبرو است، گفت: تولید فولاد در کشور در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته و بیشترین کاهش مربوط به تولید میلگرد بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×