اخبار فرش ماشینی

کنفرانس معرفی نمایشگاه های Techtextil و Texprocess در استانبول

 

برگزارکننده های نمایشگاه های Techtextil و Texprocess آلمان یعنی شرکت نمایشگاه های فرانکفورت برای اطلاع رسانی هر چه بیشتر نمایشگاه در اواخر بهمن ماه ۱۳۹۱ در شهر استانبول اقدام به برگزاری کنفرانس خبری نمود. در این کنفرانس مدیران هر دو نمایشگاه، مدیر دفتر نمایشگاه فرانکفورت در استانبول و مدیر انجمن ماشین سازان نساجی آلمان در بخش پوشاک و چرم حضور داشتند.

در این کنفرانس بیش از ۲۰ روزنامه نگار از سراسر جهان جهت انعکاس اخبار حضور داشتند. در زیر گزارشی از این کنفرانس را که شامل مطالب بسیار مفیدی در رابطه با این دو رویداد است که به علت نو بودن و نیز تخصصی بودن آن اغلب فعالان نساجی با آن آشنایی ندارند.

 

شرکت نمایشگاه های فرانکفورت در سال ۲۰۱۲

– گردش مالی: ۵۳۸ میلیون یورو

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

– ۱۰۹ نمایشگاه در سراسر جهان

– میزبانی از ۷۷۳۰۰ غرفه گذار و ۹/۲ میلیون بازدیدکننده

– دارای ۲۸ شعبه و ۵۰ دفتر فروش در ۱۸۰ کشور جهان

– برگزاری ۴۰ نمایشگاه نساجی در ۸ کشور جهان

 

نمایشگاه Techtextil نمایشگاه تخصصی منسوجات فنی و بی بافت ها

صنعت منسوجات فنی و تکنیکی در حال حاضر از رشد بسیار خوبی در همه نقاط جهان برخوردار است به ویژه در کشورهایی مانند آلمان که بحث عمده ای از تولیدات خود را در این چرخه به بازارهای اروپا و سایر نقاط جهان عرضه می کنند. گردش مالی صنعت نساجی در آلمان حدود ۲۹ میلیارد یورو است و نکته جالب این که حدود ۵۰ درصد این مبلغ توسط بخش های مرتبط با صنعت منسوجات فنی و تکنیکی بدست می آید. امروزه در واقع صنعت منسوجات فنی با پیشرفت علوم موجب شده تا صنعت نساجی بتواند برای تمام صنایع راهکارهایی اعجاب انگیز ارائه دهد.

امروزه منسوجات فنی و تکنیکی در صنایعی مانند منسوجات خانگی، پزشکی، ساختمان سازی و راهسازی، کشاورزی، حفظ محیط زیست، تولید خودرو و … کاربردهای فراوانی پیدا کرده است.

نمایشگاه Techtextil هر دو سال یک بار برگزار می شود در سال ۲۰۱۱ این نمایشگاه میزبان ۱۲۰۰ شرکت کننده از ۵۰ شرکت و ۲۵ هزار بازدیدکننده از ۹۶ کشور جهان بود.

از کشور ترکیه حدود ۳۰ شرکت در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

نمایشگاه Techtextil در بخش پوشاک هم فعال است، البته این نمایشگاه به دلیل ۲ سالانه بودن تنها محلی برای تکنولوژی ها، ابداعات و منسوجات خاص است و نه عرضه لباس های مد و فشن.

این نمایشگاه در تاریخ ۱۳-۱۱ جون ۲۰۱۳ در شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد. مهمترین شرکت هایی که در نمایشگاه ۲۰۱۳ مجدداً حضور پیدا خواهند کرد عبارتند از Kufner  از آلمان، Kanek  از بلژیک، Dystar  از آلمان، J & D wilkie  از انگلستان، Huntsman  از سوئیس، mogul  از ترکیه و Mitsubishi Rayon  از ژاپن.  در نمایشگاه سال ۲۰۱۳ حضور کشورهایی مانند هند، ترکیه و ژاپن با رشد بسیار خوبی مواجه بوده است.

هند: ۲۵۴٪ +       لهستان: ۶۶٪ +         ترکیه: ۱۴٪ +    ژاپن: ۱۰٪ +

کشورهای کانادا، بلژیک، ایتالیا، چین، فرانسه، هند، پرتغال، اسپانیا، تایوان، جمهوری چک، امریکا، انگلستان در این نمایشگاه پاویون برپا خواهند کرد.

 

{access !public}

اگر بخواهیم کاربردهای صنعت نساجی را بیشتر روشن کنیم باید به ۱۲ بخش مختلف اشاره کنیم که استفاده از منسوجات فنی و تکنیکی به طرز چشم گیری در آن ها در حال رشد است.

– صنعت ساختمان و معماری (Buildtech)

-پوشاک ورزشی و سایر البسه  (Sporttech/clothtech)

-صنعت منسوجات صنعتی  (Indutech)

-منسوجات و تکنولوژی های پزشکی  (Medtech)

-صنعت خودرو، حمل و نقل و هوا فضا  (Mobiltech)

-صنعت بسته بندی  (Pachtech)

 

Techtextil: راه حل های اساسی همه صنایع زیر چتر صنعت نساجی

در حاشیه نمایشگاه Techtextil همواره بخش همایش و سمپوزیوم های علمی از بخش های فوق العاده مهم به شمار می روند که پتانسیل های بسیار بالایی را برای بازدید کنندگان و غرفه گذران ایجاد می کند. همایش های هر رویداد Avantex و Techtextil نقطه عطفی در پروژه های تحقیقاتی کاربردی در حال حاضر و سال های آینده بخش منسوجات فنی را به خوبی نمایان می کند. برنامه هفدهمین سمپوزیوم Techtextil به قرار زیر خواهد بود:

Techtextil: دارای ۸ بخش اصلی- در هر بخش ۶ مقاله ارائه خواهد شد.

Avantex: دارای ۳ بخش اصلی- در هر بخش ۶ مقاله ارائه خواهد شد.

قابل توجه دانشجویان معماری علاقه مند به صنعت نساجی

در سال ۲۰۱۳ دوازدهمین دوره مسابقه “سازه های نساجی برای نسل جدید ساختمان ها” برگزار می شود که در واقع محلی برای ایده ها و نوآوری های نساجی برای دانشجویان معماری است. به برنده این بخش ۲۰۰۰ یورو جایزه داده خواهد شد.

 

Texprocess: نمایشگاه تخصصی تکنولوژی های جدید نساجی و فرایندهای تولید منسوجات و پوشاک

 

این نمایشگاه ۴ روزه از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۳ همزمان با نمایشگاه Techtextil در مرکز نمایشگاه فرانکفورت برگزار می شود. یکی از حامیان اصلی این نمایشگاه انجمن ماشین سازان نساجی آلمان VDMA می باشد.

 

در واقع ظهور و بلوغ نمایشگاه های مانند Texprocess نشاندهنده گسترده شدن صنعت نساجی به طرز باور نکردنی است. در واقع با خروج تولیدات نساجی معمول از اروپا و استقرار آن ها در کشورهایی مانند چین، بنگلادش، ویتنام، ترکیه و … امروزه کشورهای پیشرو جهان به دنبال فتح قله بسیار بلندتری در صنعت نساجی هستند. با توجه به گستردگی صنعت نساجی به ویژه در بخش تولید انواع پوشاک و کاربردهای مختلفی که می توان برای پوشاک متصور شد نمایشگاه Texprocess تمرکز زیادی بر روی این بخش پیدا کرده است.

با توجه به اینکه هر نمایشگاه جدیدی نیاز به توسعه دانش و اطلاعات دارد بخش Texprocess Forum به این موضوع اختصاص یافته است. بازدید از هر دو نمایشگاه با یک بلیط امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت این دو نمایشگاه مراجعه کنید.

به زبان ساده می توان نمایشگاه Texprocess را یک نمایشگاه تخصصی تمام عیار برای پروسه های تولید کالاهای نساجی، پوشاک و مواد نعطاف پذیر دانست.

 

توسعه تکنولوژی تولید پوشاک:

همان طور که گفته شد Texprocess بهترین محل برای بازدید آخرین تکنولوژی های این بخش از صنعت نساجی است. در واقع امروز تکنولوژی  علاوه بر تولید منسوجات و لباس های هوشمند و کاربری در بخش هایی مانند کاهش مصرف انرژی و ضایعات، کاهش زمان تولید و محافظت از محیط زیست هم پا به میدان گذاشته است. مثلاً سیستم ها و تکنولوژی های برش پارچه به کمک لیزر و نرم افزارهای مربوط یکی از بخش های مهم نمایشگاه است. طبق آخرین آمارهای موجود برخی از شرکت های مهم در بخش تولید پوشاک توانسته اند فاصله بین طراحی لباس و پارچه تا عرضه به مشتری در فروشگاه را به ۳ تا ۴ هفته برسانند. در واقع تکنولوژی هایی که در Texprocess به نمایش در خواهند آمد می توانند این زمان را تا یک هفته کاهش دهند، تصور کنید چنین تحولی چقدر می تواند در صنعت پوشاک، مد و فشن تاثیر گذار باشد.

 

یکی دیگر از بخش های مهم این نمایشگاه انواع ماشین آلات دوزندگی و تکنولوژی های اتصال می باشد. در سال ۲۰۱۲ آمارهای منتشر شده نشان می دهد این بخش از صنعت ماشین آلات نساجی در اغلب کشورها مورد توجه زیادی قرار گرفته است به طوریکه در امریکا خرید ماشین آلات دوزندگی به شدت رشد پیدا کرده که نشاندهنده سرمایه گذاری های بیشتر در آمریکا، دیگر کشورهای این قاره روی بر روی تولید پوشاک است. به نوعی می توان گفت نمایشگاه Texprocess برای همه کشورهایی که در آن تولید پوشاک انجام می شود بسیار حائز اهمیت است.

همچنین در سال ۲۰۱۳ تعداد شرکت های حاضر در بخش تجهیزات بخار، اتو و تکمیل های مرتبط از کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیا افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

این نمایشگاه می تواند برای تولیدکنندگان صنعت نساجی ایران نیز بسیار مفید باشد.

{/access}

مجله نساجی کهن

تحریریه – ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×