اخبار نساجی

میزان زیان‌دهی شرکت قطارهای مسافری رجا

 

میزان زیان‌دهی شرکت قطارهای مسافری رجا

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا میزان زیان‌دهی این شرکت در سال ۹۰ را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد، بابیان اینکه حمل بار هم به فعالیتهای شرکت رجا افزوده خواهد شد، گفت: ۳۷ ست ریل باس و ۵۰ دستگاه قطار مسافری اتوبوسی به ناوگان شرکت اضافه می‌شود.

به گزارش مهر، ناصر بختیاری در نشستی خبری در خصوص واگذاری این شرکت به تامین اجتماعی و تغییرات مدیریتی در این نهاد، بیان کرد: ۱۰۰ درصد سهام رجا به تامین اجتماعی واگذار شده است و برنامه داریم تا چابک سازی هایی را در شرکت انجام دهیم.

وی افزود: پس از انتخاب مدیرجدید در تامین اجتماعی مقرر شده که بخش بار هم به قطارهای رجا افزوده شود که البته با حمل توشه شروع خواهد شد، همچنین قصد داریم تا زنجیر فعالیت مرتبط با حمل و نقل ریلی را هم به شرکت رجاء اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت رجا بابیان اینکه تغییر در سطوح مدیریتی بالا تاثیری در عملکرد شرکت ندارد، گفت: عمده ترین زیان رجاء از محل قیمت بلیت و لکوموتیو است همچنین متوسط هزینه یک مسافر برای شرکت حدود ۷ تا ۳۰ هزار تومان برآورد می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بختیاری با بیان اینکه شرکت نورالرضا ۶۴ دستگاه خریداری کرده است که ۲۰ دستگاه آن امسال به رجاء اضافه می شود، گفت: از ۳۷ ست ریل باس که رجاء خریداری کرده امسال ۶ ست به ناوگان اضافه می شود همچنین از ۵۰ دستگاه مسافری ۲ طبقه اتوبوسی ۳۳ دستگاه به ناوگان افزوده خواهد شد.

وی افزود: از قراداد واگن های پلور هم ۵۰ دستگاه وارد شبکه حمل و نقل ریلی می شود و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه در سال ۹۰ تعداد مسافر جابجا شده بالغ بر ۲۸ میلیون نفر بوده است، گفت: تعداد قطارهای اعزام شده در نوروز سال ۹۰، ۲ هزار و ۳۲۰ قطار بود که در سال ۹۱ به ۲ هزار و ۳۲۱ قطار رسید.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا، افزود: تعداد صندلی ایجاد شده در سال ۹۰، ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است که در سال ۹۱ به ۲ میلیون و ۱۲۹هزار و ۴۶ نفر رسیده است.

وی بابیان اینکه میزان جابجایی مسافر درسال گذشته حدود ۲ مییون و ۵۰ هزار نفر بود، بیان کرد: در نوروز امسال میزان جابجایی مسافران به ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۱۷ نفر رسید که نشانگر رشد تعداد مسافران بوده است.

بختیاری تعداد واگن در سیر در نوروز سال ۹۰ را یک هزار و ۶۱۱ واگن اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال تعداد واگن ها در سیر به یک هزار و ۶۳۲ واگن رسیده بود.

مدیرعامل رجا با اشاره به کیلومتر نفر جابجا شده در نوروز امسال، اظهار داشت: براساس برنامه پیش بینی شده امسال باید ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیون نفر کیلومتر جابجایی داشته باشیم که تاکنون ۹۱ درصد از این برنامه تحقق یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیون نفر کیلومتر رسیده است.

وی میانگین تاخیر در سیر را ۲۶ دقیقه و ۴۱ صدم اعلام کرد و گفت: امسال میانگین تاخیر با کمی افزایش به ۲۸ دقیقه و ۶۶ صدم رسید که دلیل آنهم سرمای شدید در ۲۷ و ۲۸ اسفند بود که سیر قراردادن قطار را با کندی مواجه کرد همچنین توفان شن در مسیر زاهدان هم یکی از عوامل افزایش تاخیر ها بود.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۸۴ درصد از برنامه های پیش بینی شده رجا را محقق کردیم، گفت: امسال جابجایی حدود ۲۹.۵ میلیون نفر مسافر پیش بینی شده بود که ۲۱ میلیون نفر جابجا شدند.

بختیاری با اشاره به قیمت بلیت قطارهای رجا، اظهار داشت: بلیت ۴۱ درصد از قطارهای رجاء کمتر از ۵ هزار تومان است و ۲۳ درصد از قطارها را بلیت ۵ تا ۱۰ هزار تومان تشکیل می دهد.

مدیرعامل رجا تصریح کرد: بلیت های ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی، ۲۰ درصد از قطارها و بیش از ۲۰ هزار تومان ۱۶ درصد از قطارهای ما را شامل می شود.

وی میزان زیان دهی شرکت رجا را در سال ۹۰ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کردو گفت: این رقم بدون یارانه ای است که در اواخر سال گذشته به شرکت رجا داده شد ؛ بنابراین امسال با احتساب رقم ۳۶ میلیارد تومانی یارانه در اسفندماه ، زیان قابل توجهی نداشتیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×