اخبار نساجی

برخی مسئولان می‌خواهند با گرانی‌ها تلافی کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برخی مسئولان می‌خواهند با گرانی‌ها تلافی کنند

تقریبا همگان یا خود در صف های طولانی توزیع مرغ بوده اند و یا دست کم تصاویر پر ازدحام صفوف خرید مرغ دولتی را دیده اند.

به گزارش جهان، این تصاویر تلخ که گویای یک نوع سوءمدیریت در زمینه برنامه ریزی برای تولید و توزیع کالاهاست،‌ موجب بهره برداری کلان و البته تاسف بار رسانه های بیگانه در دست انداختن و تمسخر مردم و مسئولان کشورمان شده و حتی برخی محافل شعارزده غربی این صحنه ها را نشانه موثر افتادن تحریم های ضدایرانی تلقی کرده اند!

فارغ از این ادعاهای رسانه ای و بی مبنا، اما بی تردید ایستادن در صفوف طولانی خرید مرغ و تلف شدن زمان زیادی از وقت و انرژی مردم، هرگز روشی مناسبی برای توزیع اقلام پرمصرف نیست؛ بویژه در گرمای تابستان و همزمان با روزه داری مردم.

معمولا درگیری های لفظی بین مردم و تضییع حقوق بانوان و افراد کم توان و سالمند بخش جدایی ناپذیر از این روش توزیع است. در ضمن نادیده گرفتن شان افراد و احساس خرد شدن شخصیت، موجبات ناراحتی ایشان خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در کنار برخی بی تدبیر ها، تقریبا آشکار است که عده ای هم مصرند تا خاطرات صف های طولانی چون نفت و گاز و … دهه شصت را برای مردم زنده کنند و با ایجاد یک موج نارضایتی در داخل کشور موجبات سرخوردگی مردم را فراهم و از طرفی محصول سیاسی خود را نیز برداشت کنند.

در تایید این مدعا می توان به ارزیابی جدید یک مرکز مهم استراتژیک کشور اشاره کرد که نشان می دهد برخی مسئولان و رسانه ها در اقدامی سیاسی و تلافی جویانه و بدون توجه به فضای تحریم، اقدام به سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی کرده و ضریب بالایی به برخی گرانی ها و کمبودها داده اند.

محافل و رسانه های بیگانه هم که با تمام توان به دنبال اثرگذاری تحریم ها و علنی کردن آن هستند، در این مسیر با سیاسیون منفعت طلب داخلی همسو هستند؛ گویا این دو جبهه همچون دسته های یک قیچی به دنبال بردن امید مردم دست کم از مسئولان کنونی هستند و رضایت و رفاه حال مردم برای ایشان کمترین اهمیتی ندارد.

در همین راستا بود که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با مسئولان نظام، تأکید کردند: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی، لطمه زدن به «رشد و رفاه ملی» و ایجاد مشکل برای مردم بمنظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.
بر پایه این واقعیت ها امید و انتظار می رود، مسئولان امنیتی و قضایی با کلان مفسدان میلیاردر و سیاسیون با نفوذی که همسو با دشمنان در حال آشفته کردن بازار و مخدوش کردن فضای روانی جامعه و ملتهب کردن اوضاع اقتصادی هستند، برخورد جدی کنند.

در عین حال سوءمدیریت ها و اقدامات غیرکارشناسی مسئولان اقتصادی هم باید متوقف شود و جای خود را به تصمیمات برنامه ریزی شده و اطمینان بخش بدهد تا بار دیگر اخم بازار کشور بر روی مردم شکسته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×