اخبار نساجی

کاهش اخیر تعرفه‌ واردات توسط وزارت صنعت خلاف منافع ملی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش اخیر تعرفه واردات به‌بهانه مبارزه با قاچاق توسط وزارت صنعت خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و مغایر با منافع ملی است و نیازمند تجدید نظر می‌باشد.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به صدور بخشنامه دیروز وزارت صنعت مبنی بر افت متوسط تعرفه واردات اظهار داشت: کاهش تعرفه واردات به‌بهانه مبارزه با قاچاق خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و منافع ملی و نیازمند تجدید نظر است، در غیر این صورت به‌سرعت اثرات مخرب این تصمیم در اقتصاد کشور نمایان می‌شود.

وی گفت: نرخ جدید تعرفه‌های واردات در سال ۹۴ که در روز گذشته اعلام شد، به‌خلاف مصالح ملی و اصول اقتصاد مقاومتی و به‌ضرر و عامل تضعیف تولید کننده داخلی است و اثرات تخریب این تصمیم اشتباه به‌سرعت در اقتصاد کشور نمایان می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست‌های دولت‌ در سال‌های اخیر به‌شکلی دارای افراط و تفریط بوده که یا تعرفه‌ها به‌حدی افزایش پیدا می‌کند که برای تأمین کالاهای ضروری هم دچار مشکل بوده‌ایم یا به‌حدی کاهش یافته است که زمینه صدمه به اقتصاد و تولید داخل را فراهم کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها در حد معقول تنها یکی از ابزارهای مبارزه با قاچاق است، خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، به‌بهانه مبارزه با قاچاق نباید اجازه واردات بی‌رویه کالا را به کشور داد بلکه با ابزار‌های مختلفی مانند افزایش جرایم قاچاق و نظارت و کنترل بر مرزها، می‌توان جلوی قاچاق کالا را گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، ادامه داد: در سال گذشته و قبل از اعلام تعرفه‌های جدید، بعضی از دولتی‌ها برای واردات کالا به‌بهانه مبارزه با قاچاق، مالیات و تعرفه‌های واردات را پرداخت نکردند.

وی تصریح کرد: کاهش تعرفه‌ای واردات به‌ویژه در کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود مغایر با فرمایشات امام خامنه‌ای و منافع ملی است، بنابراین لازم است که در این ارتباط تجدید نظر صورت گیرد.

ایرانپور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر به‌وضوح شاهد این هستیم، بخشی از واردات به کشور توسط افرادی صورت می‌گیرد که دارای حمایت‌های ویژه دولتی هستند. این امر اثرات مخربی بر بدنه جامعه و تولید ملی دارد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×