مد و پوشاک

فراخوان نخستین جشنواره طراحی پوشاک آقایان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فراخوان نخستین جشنواره طراحی پوشاک آقایان

 

بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی نخستین جشنواره طراحی پوشاک آقایان را با دعوت از نوآوران این رشته دردو بخش برگزار می کند.

بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ارائه الگو های نوین در زمینه پوشاک کشور و به منظور بهره گیری از ظرفیت طراحان و تولید کنندگان این عرصه، بر مبنای سلیقه های متنوع و متکثر شهروندان ، نخستین جشنواره طراحی پوشاک آقایان را با دعوت از نوآوران این رشته دردو بخش برگزار می کند.

بر اساس فراخوان منتشر شده از بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی، اهداف برگزاری این جشنواره عبارتند از شناسایی و ساماندهی طراحان براساس توانمندی های آنها در راستای توسعه صنعت پوشاک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت معرفی و شناساندن طرح ها و الگو های نوین متناسب با هنر، فرهنگ، تمدن ایران اسلامی، فرهنگ سازی و ترویج استفاده از طرح ها و الگو های ملی در توسعه صنعت کشور، ایجاد زمینه همکاری مناسب و کارآمد میان طراحان و تولید کنندگان پوشاک کشور، تجاری سازی طرح های منتخب و صور فعال صنعت پوشاک ایران در عرصه بین الملل.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این جشنواره در دو بخش اصلی طراحی و علمی برگزار می شود که جزییات هر بخش به شرح زیر است:

بخش طراحی

الف) طراحی پوشاک آقایان مبتنی بر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی: آثار این بخش به تفکیک ۴ فصل سال در بخش های لباس رسمی، لباس غیر رسمی، لباس مشاغل، لباس ورزشی، لباس نظامی و لباس نمادین به مثابه لباس ملی.

ب) بخش ویژه: این بخش معطوف به طراحی و برش لباس با الهام از دوره صفویان – به دلیل اعتلای هنر ایرانی – اسلامی در این دوره تاریخی است و در دو سطح حرفه ای و آماتور برگزار می شود.

محور های بخش طراحی

در این فراخوان آمده است که محورهای بخش طراحی عبارتند از: خلاقیت و نوآوری، بهره برداری درست از اصول طراحی، شناخت و استفاده ی درست از رنگ، تناسب تزئینات با پارچه و طرح لباس، تناسب جنسیت پارچه با طرح لباس، کیفیت برش و دوخت، به کار گیری الگو های ایرانی _ اسلامی و امکان تولید صنعتی.

ضوابط بخش طراحی

در این فراخوان آمده است : شرکت در جشنواره برای تمامی هنر مندان و طراحان کشور آزاد است و کلیه شرکت کنندگان می بایست جهت ثبت نام و تکمیل فرم شرکت و ارسال طرح به سایت www.lebasirani.irمراجعه کنند.

همچنین اطلاعات فرم شرکت و عناوین آثار در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، لذا صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده بوده و کد ثبت نام (کد ملی ) اعلام شده توسط سایت به منزله ارتباط دبیر خانه جشنواره با شرکت کنندگان است. نیز تکمیل فرم و ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است.

حضور داوطلبان در بخش مسابقه منوط به گذراندن مراحل ذیل است:

۱- ارسال طرح های اولیه_ اجرای دستی یا کامپیوتری_ به صورت رنگی

۲- ارسال تصاویر طرح های منتخب پس از دوخت و اجرای کامل آن بر تن مانکن _ از زوایایی مختلف

۳-ارائه لباس تکمیل شده به همراه ملحقات آن به دبیر خانه جشنواره

۴- استاندارد سایز لباس ها می بایست بر مبنای سایز های ۴۸_ ۵۰ باشد.

۵- آثار ارائه شده در هر مرحله توسط کارشناسان ذیربط مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیاز به مرحله بعد راه خواهد یافت.

موارد مهم

بر اساس اعلام این فراخوان، اعلام نتایج در هر مرحله از طریق سایت جشنواره و در زمان اعلام شده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.در هر مرحله علاوه بر لباس، طراحی و ارائه ملحقات آن نیز حائز اهمیت است و هر طراح می تواند حد اکثر با ده اثر، بدون تکرار در مسابقه شرکت نماید.

مزایا

در این فراخوان مزایای حضور در جشنواره عبارتند از در یافت نشان شیما ( شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی- اسلامی)، برخورداری از حمایت های مندرج در قانون ساماندهی مد و لباس، برخورداری از تسهیلات مالی در جهت تولید انبوه آثار، برگزاری جشنواره های مد و لباس ایرانی – اسلامی در کشور های مسلمان، حمایت از راه یابی برندگان به جشنواره های بین المللی مد و لباس.

زمان بندی جشنواره

ثبت نام و ارسال طرح های اولیه – اجرای دستی یا کامپیوتری: ۱ تا ۳۰ مرداد ماه

· بررسی و اعلام نتیجه مرحله اول: ۱۵ مرداد تا ۱ شهریور ماه

· ارسال تصاویر طرح های منتخب پس از دوخت و اجرای کامل آن بر تن مانکن – از زوایای مختلف: ۱ شهریور تا ۲۵ شهریورماه

· بررسی و اعلام نتیجه مرحله دوم: ۲۵ شهریور تا ۱۰ مهر

· ارائه لباس های تکمیل شده به همراه ملحقات آن به دبیرخانه جشنواره: ۱۰ تا۲۰ مهر

· بررسی و اعلام نتیجه مرحله سوم: ۲۰ تا ۲۵ مهر

· زمان برگزاری جشنواره ۱ تا ۵ آبان ماه

۲- بخش علمی

این بخش معطوف به تحقق وپژوهش در راستای شناخت پوشاک ایرانیان در دوره صفویه است و پژوهش های ارائه شده در قالب کتاب، پایان نامه و مقالات می بایست در برگیرنده مجموع سه محور ذیل باشد:

۱- تحقیق و پژوهش در زمینه تاریخچه پارچه در این دوره تاریخی با در نظر داشتن جنسیت، نقوش، رنگ و نحوه بافت وتولید آن.

۲- تحقیق وپژوهش درزمینه تاریخچه طرح، برش و دوخت لباس وچگونکی پوشش اقشار مختلف جامعه در این دوره تاریخی

۳- تحقیق وپژوهش در زمینه تاریخچه ملحقات لباس اعم از کفش، کلاه و کمربند وزیورآلات وغیره در این دوره تاریخی

ضوابط بخش علمی

ارسال آثار باید در قالب لوح فشرده یا چاپی بوده و اعلام نتایج از طریق سایت جشنواره و در زمان اعلام شده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

مهلت ارسال آثار از تاریخ ۱/۵/۹۲ تا ۱۵/۷/۹۲

محل برگزاری جشنواره: تالار وحدت (خیابان حافظ _ خیابان استاد شهریار)

*نشانی دبیرخانه: خیابان حافظ – بعد از چهار راه کالج – خیابان هلال احمر – پلاک ۶ – بنیاد ملی مدو لباس

· نشانی اینترنتی:www.lebasirani.ir

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×