اخبار نساجی

اعمال زمانبندی خاموشی برای صنایع در تابستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دیروز و در حالی که به روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم، اعلام شد که زمانبندی خاموشی برای صنایع در تابستان امسال اعمال خواهد شد. دبیر انجمن صنایع نساجی با ابراز تعجب از این‌که شرکت توزیع نیروی برق تهران قصد دارد برق صنایع را امسال هم مانند سال‌های قبل در فصل تابستان قطع کند، گفت: قرار بود بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی دیگر شاهد قطع برق صنایع نباشیم.
این در حالی است که پیش‌بینی و البته گفته می‌شد پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه حامل‌های انرژی و در نتیجه اصلاح و کاهش مصرف برق در بخش خانگی، مشکل کمبود برق در تابستان حل می‌شود و نگرانی بخش تولید از قطعی برق در روزهای گرم سال برای همیشه برطرف می‌شود. اما این اتفاق روی نداد و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به همه کارخانه‌های تهران نامه‌ نوشته و خواستار اعلام برنامه تعطیلی آنها در حد فاصل ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ماه امسال شده است.

به گفته حائری، در این فاصله زمانی قرار است برق واحدهای صنعتی به تفکیک قطع شود و اگر واحدی برنامه تعطیلی خود را ندهد، به صورت از پیش اعلام نشده برق آن واحد قطع خواهد شد.
رئیس انجمن صنایع نساجی تاکید کرد: قرار بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مصرف برق در کشور کاهش و خاموشی برق صنایع نیز پایان یابد.
وی تصریح کرد: براساس برنامه قرار شده که راندمان تولید برق از ۳۸ به ۴۵ درصد برسد. همچنین قرار است تلفات شبکه‌ توزیع از ۳۰ به ۱۴ درصد برسد.
دبیر انجمن صنایع نساجی خاطرنشان کرد: ‌متاسفانه به نظر می‌رسد امسال نیز همچون سا‌ل‌های پیش برق بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور در فصل تابستان قطع خواهد شد و این برخلاف اهداف قانون هدفمندی یارانه‌هاست.

به گفته‌ وی، برق واحدهای صنعتی از حدود ۱۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت به ۴۳ تومان بعد از هدفمندی یارانه‌ها رسیده است.
درخواست شرکت توزیع نیروی برق تهران برای اعلام برنامه تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در حد فاصل ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریورماه امسال در حالی است که واحدهای تولیدی و صنعتی هر سال یک دوره تعطیلی با هدف تعمیرات کلی خطوط تولید و تجهیزات – اورهال- را در برنامه‌های خود دارند. به نظر می‌رسد درخواست شرکت  برق تهران از واحدها به این دلیل صورت گرفته است تا آنها بتوانند به شکل متمرکز به گونه ای برنامه‌ریزی کنند تا این تعطیلی خطوط تولید به صورت هماهنگ انجام شود و بتوانند از تعطیلی ناخواسته واحدها جلوگیری کنند. «گسترش‌صنعت» جزئیات این خواسته شرکت  برق تهران را در روزهای آینده پی خواهد گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×