اخبار نساجی

قاچاق به آفتی برای نابودی صنعت نساجی تبدیل شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قاچاق گسترده البسه به کشور مشکلات صنعت نساجی را دو چندان کرده است، گفت: متأسفانه هم‌اکنون قاچاق گسترده البسه از اکثر معابر مرزی کشور مشکلات صنعت نساجی را دو چندان کرده است و مسوولان باید پاسخگوی عواقب تعطیل شدن کارخانه‌های نساجی باشند.

به گزارش اقتصاد پنهان، موسوی لارگانی با بیان اینکه صنعت نساجی کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان است، گفت: صنعت نساجی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع کشور هم‌اکنون وضعیت مطلوبی ندارد و بی‌توجهی‌ها به این صنعت، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی را به رکود و تعطیلی کشانده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کارخانه‌های نساجی در استان اصفهان به عنوان نخستین استان کشور در زمینه این صنعت در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و تداوم این وضعیت به طور حتم به بیکار شدن حجم وسیعی از کارگران این کارخانه‌ها در ماه‌های آتی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه واردات و قاچاق بی‌رویه پارچه و لباس به کشور صنعت نساجی ایران را به ورطه نابودی کشانده است، گفت: هم‌اکنون در کنار حجم گسترده واردات البسه خارجی به کشور قاچاق این محصول به کشور نیز با حجم گسترده در حال انجام است و مسوولان و دستگاه‌های مسوول هیچ اقدام مناسبی در این زمینه تا به امروز انجام نداند.

موسوی لارگانی ادامه داد: قاچاق البسه به کشور به صورت گسترده انجام می‌شود و این قاچاق البسه دسته دوم و تاناکورا را نیز شامل می‌شود، البسه‌هایی که نه تنها ورود و عرضه آن‌ها در داخل کشور در شأن مردم نیست که استفاده از آن بهداشت و سلامت جامعه را نیز به شدت تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: صنعت نساجی کشور هم‌اکنون با مشکلات متعدد و مختلفی دست به گریبان است و ورود غیررسمی و قاچاق البسه و پارچه در کنار واردات رسمی، مشکلات این صنعت را دو چندان کرده است و مسوولان باید درباره عواقب آن در ماه‌ها و سال‌های آینده پاسخگو باشند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×