اخبار نساجی

غضنفری خواستار ردیف مستقل “تولید ملی” در بودجه ۹۱ شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

غضنفری خواستار ردیف مستقل

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از نمایندگان مجلس خواست در بودجه امسال ، سرفصل مستقلی را برای حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی پیش بینی کنند تا از این طریق منویات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ محقق گردد.

به گزارش بی باک به نقل از شاتا ، مهدی غضنفری  در دیدار نوروزی با کارکنان وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تصریح کرد : این موضوع در لایحه بودجه سال ۹۱  پیش بینی نشده است.

وی عنوان کرد : با توجه به اینکه هم اکنون لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است ، فرصت خوبی است که مجلس التزام خود را در فرمانبری از مقام معظم رهبری به منصه ظهور برساند زیرا که اختصاص اعتبار مستقل برای حمایت از تولید ملی، تشویق صادرات و مدیریت واردات منجر به تقویت و استواری بیشتر تولید کشور می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با تبریک فرارسیدن سال نو به همه کارکنان این وزارتخانه ، تصریح کرد: با نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، وظیفه همه ما این است که  به تحقق این شعار مهم که کاملاً بر اقتصاد وتوسعه کشور و آینده نسل جوان کشور تاثیرگذار است، کمک کنیم .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری توضیح داد :رهبری در تشریح نامگذاری امسال فرمودند کاری کنیم که مردم از محصول کیفی ایرانی برخوردار شوند و این محصولات در قیمت قابل رقابت عرضه شوند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان این جمله که امسال ، کار سنگینی بر دوش این وزارتخانه نهاده شده ، افزود: البته وزارتخانه های دیگر همچون جهاد کشاورزی، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه ها باید کاملاً در تحقق این شعار پشتیبان دولت باشند. ما انتظار داریم که هم وزارتخانه ما نقش خود را به خوبی ایفا کند و هم سایر قوا و دستگاه ها ما را در اجرای فرامین رهبری تنها نگذارند.

* تدوین برنامه عملی برای حمایت از تولید ملی

غضنفری با تاکید براینکه باید یک برنامه عملی برای حمایت از تولید در سال ۹۱ تدوین شود ، گفت : دراین خصوص نیازمند فرهنگ سازی جدی هستیم و از صداو سیما و رسانه های مکتوب انتظار می رود تا مصرف کالاهای داخلی ، صرفه جویی در مبالغ ارزی برای واردات و تشویق به کیفیت بخشی به تولیدات داخلی را مورد توجه قرار دهند .

وی گفت : تولید از مشکلات بسیاری رنج می‌برد ، مسایلی که برخی موارد آن به صورت تاریخی وجود داشته و برخی هم اخیرا به دلیل فشارهای بین المللی شکل گرفته است ، بنابراین با توجه به این شرایط در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، باید برای حل مشکلات ، دست به دست هم دهیم .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: سال ۹۱ ، سالی است که باید از نزدیک بر مسایل مروری مجدد داشته باشیم  و به تجزیه ، تحلیل و اطلاع رسانی بپردازیم .

غضنفری افزود: تجزیه و تحلیل مشکلات بخش تولید نیازمند انجام کارهای میدانی در واحدهای تولیدی و معدنی است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت معتقداست : نباید کیفیت پایین کالاهای ایرانی مانع مصرف آن توسط مردم کشورمان شود.

* فرهنگ خرید محصول ایرانی نهادینه شود

وی درباره حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد: در یک جایی باید این فرهنگ شروع شود که با توجه به نامگذاری امسال ، سال ۹۱ بهترین زمان است ،  لازم است با اجرای برنامه‌های تشویقی فرهنگ خرید محصول داخلی را نهادینه کرده ، برای ایجاد اشتغال تولید داخل مصرف کرده و این فرهنگ را تبدیل به یک عزم ملی کنیم .

غضنفری، در بخش دیگری از سخنان خود توصیه ای نیز به معاونان، مدیران، کارشناسان و کارمندان وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال جدید داشت و گفت : لازم است در سال جدید در مرحله شناخت مشکلات بررسی دقیق ترو عالمانه تری داشته ، به ریشه یابی و چاره چویی دقیق تر مشکلات بپردازیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت سپس تاکید کرد:در مرحله بعد باید سایر دستگاه ها برای حل مشکلات تشویق و ترغیب کنیم .

* ضرورت های بقای تولید ماندگار

ضرورت های تولید ماندگار موضوع دیگری بود که غضنفری در جمع کارکنان وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آن پرداخت و گفت: اگر تولیدی شایسته ماندگاری نیست به فکر تداوم و بقای آن نباشیم  و اگر تولید توان بقا دارد ، باید رقابتی شود و برای آن ظرفیت سازی کرد.

وی سپس مدیریت تولید از طریق آموزش جامع و کامل در وزارت صنعت ، معدن و تجارت و هم در حوزه صنعت و معدن را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید روش‌های جدید را در واحدهای تولیدی به کار گرفت .

از نظر وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای اینکه تولید درسال ۹۱، قدرت رقابت بالاتری پیدا کند باید برای تخصیص ارز مرجع برای کالاهای اساسی و مواد اولیه در اولویت قرار گیرد.و ارز ارزان در اختیار بخشی قرار گیرد که حامی و پشتیبان تولید است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی نیز به مسیولان خرید داشت و از آنها خواست تا نیم نگاهی نیز به تولیدات داخلی داشته باشند.

وی گفت که وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه ای تولیدی است و باید توجه ویژه ای به تولید کیفی و ارزان ، خدمات مناسب پس از فروش ، احترام به مشتری ، تبلیغات و بسته بندی مناسب داشته باشد .

غضنفری در پایان افزود: اگر درسال تولید ملی ، هر کدام از دستگاه ها  و مردم نقش خود را به خوبی دریافته و برعهده گیرند به طور قطع سال مهمی را در سرنوشت کشور رقم خواهیم زد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×