اخبار نساجی

افزایش نظارت بر شرکت‌ها‌ی آی‌تی/ راه‌اندازی کال سنتر الزامی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بازار سرمایه تجلی خواهد یافت، برنامه‌های سال جدید را اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، علی صالح آبادی در نخستین نشست ماهانه کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در سال ۹۱ اظهار داشت: از این پس، هر شرکتی که شرایط لازم برای ماندن بر رو ی تابلوهای اصلی بورس اوراق بهادار را نداشته باشد، معاملاتش به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی شرکت هایی که در گذشته از بورس اخراج شده اند، خواستار بازگشت به بازار سرمایه هستند که به همین علت شرایطی فراهم خواهد شد معاملات این شرکت ها در بازار پایه انجام شود تا مشکلات سهامداران این گونه شرکت ها برطرف شود.

*تجلی شعار سال ۹۱ در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ به نام سال “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” گفت: معتقدم نقش بازار سرمایه در شعار امسال بسیار پر رنگ است،زیرا اگر به تولید ملی نگاه کنیم، امروز عمده تولید ملی کشور در بورس است. پس حمایت از تولید ملی، کمک به  شرکت‌های حاضر در بورس است.

صالح آبادی با بیان اینکه حمایت از کار و سرمایه ایرانی را می‌توان از دو بعد بررسی کرد، افزود: در بعد اول باید محیط امنی را برای سرمایه گذاری درکشور فراهم کنیم تا سرمایه ها جذب و برای کار و تولید تجهیز شوند. در بعد دوم باید امکانات تامین مالی را در کشور توسعه دهیم تا شرایط برای سرمایه گذاری مردم تسهیل یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطر نشان کرد: با طراحی ابزارهای مالی متنوع (ریسک گریز، ریسک پذیر  یا ترکیبی از این دو) می توان بخشی از سرمایه ها را به سمت بازار سرمایه سوق داد.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه شرکت های کارگزاری، حلقه اتصال مردم با بازار سرمایه هستند، افزود : به طور حتم با ارائه خدمات بهتر و مناسب تر می توان سرمایه گذاران بیشتری را جذب بازار کرد.

*نظارت‌ها بر شرکت های IT افزایش می یابد

صالح آبادی یکی از مشکلات صنعت کارگزاری را در حوزه فناوری اطلاعات (IT) اعلام کرد و گفت : ارائه خدمات مطلوب به سرمایه گذاران در این بخش و نگهداری و امنیت اطلاعات شرکت های کارگزاران، مقوله بسیار مهمی است که کانون کارگزاران باید نقش فعال تری در این موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان بورس نظارت های خود از شرکت های IT را افزایش و هدفمندتر خواهد کرد تا مشکلات احتمالی در این بخش کاهش یابد.

سخنگوی سازمان بورس خواستار تجدید نظر فعالیت شرکت های IT شد و گفت: اگر کارگزاران به دلیل اهمال شرکت های IT دچار ضرر و زیان شوند، این موضوع از طریق هیات داوری قابل پیگیری است.

صالح آبادی با بیان اینکه شرکت مدیریت فناوری در حال طراحی سامانه مدیریت سفارشات((OMS) است، افزود : این سامانه ظرف دو ماه آینده قابل عرضه در بازار خواهد بود که قرار است ، این OMS جایگزین سیستم پم شود.

وی بحث نظارت را یکی از مقوله های مهم در بازار سرمایه اعلام کرد و گفت : فعالیت کارگزاران در سال های اخیر بسیار گسترش یافته است به همین علت باید سیستم های کنترل داخلی، مدیریت ریسک و نظارت های درونی شرکت ها تقویت یابد تا آنها بتوانند فعالیت های خود را کنترل کنند.

رئیس سازمان بورس با اشاره به قانون پنجم توسعه گفت : بر اساس این قانون باید تمام شرکت های سهامی عام نزد این سازمان به ثبت برسند و اطلاعات خود را از طریق سامانه کدال منتشر کنند.

وی اظهار داشت: کارگزاران می‌توانند با ارائه مزیت های بازار سرمایه، شرایط ورود بخشی از این شرکت ها را به بورس یا فرابورس فراهم کنند.

صالح آبادی افزود : سازمان و شرکت های بورس و فرابورس، فهرست شرکت های بزرگی که پتانسیل و قابلیت ورود به بازار سرمایه را دارند، جمع آوری کرده اند تا با برگزاری جلسات لازم، بتوان این شرکت ها را وارد بازار سرمایه کرد.

وی به تصویب و ابلاغ قانون پولشویی در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار از ارکان مختلف بازار این است تا هرچه سریعتر مقررات این قانون اجرایی شود.

*راه اندازی کال سنتر الزامی می شود

رئیس سازمان بورس به بروز برخی اختلافات میان مشتریان و کارگزاران در خرید و فروش تلفنی سهام اشاره کرد و گفت : اگر دو نرم افزار کال سنتر (call center) در بازار سرمایه نهایی شود، راه اندازی آن برای شرکت های کارگزاری الزامی خواهد شد تا اختلافات در این بخش کاهش یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×