اخبار فرش ماشینی

احیای صادرات فرش اردبیل به کشورهای اروپایی و آمریکایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش

 

اسحق رسولی افزود: فرش اردبیل در ابعاد تولید، فروش و صادرات با مشکلات جدی روبه‌روست به طوریکه ما در خوشه صنعتی فرش تلاش می‌کنیم تا در بازار رقابت و تولید مشکلات و نارسایی‌ها را احصا کرده و در عرصه رقابت با سایر کشورها و استان‌ها این مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

وی گفت: در همین ارتباط با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خوشه صنعتی فرش راه‌اندازی شده که هدف اصلی این است تا در یک روند بین‌المللی، ملی، استانی و حتی کارگاهی بتوان مشکلات، معضلات و آسیب‌های حوزه فرش را مورد مطالعه قرار داده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کرد.

عامل خوشه صنعتی فرش اردبیل با بیان اینکه در شرایط کنونی سه نقطه فشار و تهدید برای فرش دستبافت استان مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفته است، افزود: بازاریابی و صادرات فرش یکی از مهمترین این مشکلات است به طوری‌که ما در تولید فرش دستبافت هیچ مشکلی نداریم و ۳۰ هزار بافنده فرش با تمام توان و قدرت آماده هستند تا در این عرصه ورود پیدا کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رسولی تصریح کرد: ما در فروش و صادرات فرش چه در بازارهای داخلی و چه خارجی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم به طوری‌که باید ۲۰ درصد تولیدات فرش استان به کشورهای دیگر صادر شود تا یک فرآیند صادرات‌گرا را در این حوزه شاهد باشیم.

وی موضوع دیگر را مسأله تجارت و صادرات فرش به کشورهای هدف به ویژه اروپایی و آمریکایی اعلام کرد و ادامه داد: در وهله اول تلاش کردیم تا دلیل این قطع رابطه و عدم رغبت برای خرید فرش ایران را در خارج از کشور جست‌وجو کنیم که در این زمینه یک ماه پیش رئیس انجمن واردکنندگان فرش آلمان به اردبیل دعوت شد و در هفته‌های گذشته نیز میزبان هیأت تجاری در ایتالیا بودیم تا موانع صادرات فرش به آلمان و ایتالیا به عنوان اصلی‌ترین بازار فروش فرش اردبیل با یک زمینه‌سازی مناسب فراهم آید.

رسولی افزود: با امضای تفاهم‌نامه و شکل‌گیری کنسرسیوم صادرات فرش بین تجار استان اردبیل با کشورهای ایتالیا و آلمان سعی بر این است تا موانع و مشکلات برطرف شود.

وی گفت: برای اینکه دوباره بازار تولید و صادراتمان را به این کشورها احیا کنیم باید ضعف‌هایمان را در رقابت با رقبا در بازار جهانی برطرف کنیم که مهمترین این مشکلات تحریم‌ها و برخی رفتارها در گذشته بوده که زمینه گسست ارتباط ما را با کشورهای اروپایی و آمریکایی در بحث صادرات فراهم کرده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×