مد و پوشاک

عکاسی در وضعیت لباس جامعه تاثیر دارد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عکاسی در وضعیت لباس جامعه تاثیر دارد؟

یک عکاس گفت: یک عکس خوب می‌تواند به افراد در انتخاب نوع لباس کمک کند، در واقع عکس می‌تواند برای مردم الگوسازی کند.

بابک برزویه در خصوص تاثیر عکاسی در وضعیت لباس در جامعه گفت: افراد خود را در لباسی که در عکس نشان داده شده، تصور می‌کنند و به استفاده از یک لباس خاص علاقه‌مند می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف در ابتدا باید فرهنگسازی صورت بگیرد، یعنی کارشناسان باید بررسی کنند و نیازهای موجود در حوزه لباس را در جامعه شناسایی کنند و سپس از عکاس بخواهند که بر اساس این نیازها عکس بگیرد، یعنی در این زمینه به ارتباط میان کارشناسان فرهنگی و عکاسان نیازمندیم.

برزویه افزود: یکی دیگر از جنبه‌های این موضوع توجه به بعد تجاری قضیه است. طبیعی است که برندها و فعالان حوزه پوشاک به دنبال عرضه و فروش لباس‌های خود به مصرف کنندگان هستند، پس یک عکس خوب می‌تواند در این زمینه هم اثرگذار باشد و همانطور که به خریدار در شناسایی لباس کمک می‌کند، در امر فروش هم تعیین کننده باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عکاس خاطرنشان ساخت: در فرهنگ ما موارد زیادی وجود دارد که می توان در طراحی لباس از آنها بهره برد. آداب و سنن ما قابلیت تامین سلیقه جوانان را در زمینه لباس به خوبی دارد و باید از این قابلیت‌ها نهایت استفاده را برد.

وی در ادامه با اشاره به لباس‌های محلی و سنتی ایرانی عنوان کرد: لباس اقوام مختلف ایرانی زیبایی‌های خاص خود را دارد که برآمده از سنت و آداب و فرهنگ هر گوشه از کشور ماست و لازم است در نحوه نگاه به این لباس‌ها بازنگری صورت بگیرد. جوانان ما باید بدانند که به جز شلوار و لباس جین، لباس‌های زیبا و متناسب با فرهنگ و ارزش‌های ما نیز وجود دارد که عکاسی می تواند به این مهم کمک شایانی نماید.

برزویه یادآور شد: اگر تعدادی از افراد خوش چهره و جذاب لباس‌های محلی اقوام ایرانی را بپوشند و جلوی دوربین یک عکاس قرار بگیرند، مردم هم به پوشیدن آن لباس‌ها علاقه‌مند می‌شوند و از پوشش اصیل ایرانی استقبال می‌کنند.

این عکاس با ابراز خرسندی از تاسیس بنیاد ملی مد و لباس گفت: تاسیس بنیاد ملی مد و لباس را باید به فال نیک گرفت و خوشحال بود از اینکه به موضوع لباس توجه جدی شده است. در بحث مد و لباس فقط می‌گوییم که چه نپوشیم، اما کسی نمی‌گوید که چه بپوشیم، اما با تاسیس این بنیاد می توان کارهای جدی‌تری در این حوزه انجام داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×