اخبار نساجی

جزئیات حمایت از صنایع در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

جزئیات حمایت از صنایع در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

در حالی که هنوز زمان دقیق اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها مشخص نشده، تازه‌ترین اظهارات مطرح شده از سوی مسوولان نشان‌دهنده چگونگی حمایت‌های دولتی از صنایع پس از اجرای فاز دوم است.

وزارت صنایع و معادن سابق در زمان اجرای فاز نخست قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بسته حمایت از صنایع را به اجرا درآورد. از جمله مهمترین بخش‌های این بسته اعطای خط اعتباری انرژی به برخی واحدها، حمایت از واحدهای آسیب‌پذیر و اعطای تسهیلات نوسازی و ارتقای بهره‌وری بودند.

این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون هیچ بسته خاصی را برای حمایت از صنایع در جریان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها تدوین نکرده و یا اگر هم کرده جزئیات آن‌را به صورت رسمی مانند فاز اول اعلام نکرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با این وجود رضا فاطمی‌امین، معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از صنایع در جریان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها تدوین شده است، خبرداد که قیمت برق صنایع در فاز دوم افزایش چندانی نخواهد داشت.

او همچنین اعلام کرد که خط اعتباری انرژی دیگر به صنایع داده نخواهد شد. این در حالی است که شجاعی کیاسری، از نمایندگان مجلس گفته که قطع خط اعتباری انرژی صنایع در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اقدام بسیار خطرناکی بوده که تولید ملی را دستخوش تعطیلی و ضرر و زیان خواهد کرد.

همچنین گاز‌رسانی، تبعیض قیمتی در مورد انرژی و اجرای پروژه‌های بازسازی، نوسازی و ارتقای بهره‌وری در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز موارد دیگری هستند که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به آنها اشاره کرده است.

در همین حال مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده که بخش صنعت از افزایش قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مستثنی شده است. البته با وجود این وعده بعید به نظر می‌رسد که قیمت حاملهای انرژی در بخش صنعت بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلا افزایش نیابد. چرا که از حالا معلوم است که قیمت برق صنایع دستکم افزایش اندکی را خواهد داشت.

این اظهارات در حالی مطرح شده که به گفته فعالان صنعتی بسیاری از تعهدات دولت در زمینه حمایت از صنعت بعد از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها به ویژه سهم ۲۰ درصدی صنعت و تولید از درآمد هدفمندی‌ یارانه‌ها محقق نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×