اخبار نساجی

برنامه های فائو برای کارآفرینی زنان

سازمان جهانی خواروبار (فائو) با تاکید بر تاثیر توسعه اجتماعی، آموزشی و اقتصادی بر کاهش میزان گرسنگی در جهان، اعلام کرد که با نقش آفرینی زنان و دختران، اهداف مبارزه با فقر غذایی در جهان بیشتر تحقق می یابد.

گرازیانو دوسیلوا، رییس سازمان جهانی خواربار در مراسمی که به مناسبت ۸ مارس در دفتر توسعه و سرمایه گذاری کشاورزی برگزار شد، گفت: برنامه های این سازمان با همکاری «برنامه جهانی غذا» و دیگر سازمان های جهانی مرتبط پیگیری خواهد شد تا با رفع مشکلات و دغدغه های زنان، فقر و گرسنگی نیز کاهش یابد.

به اعتقاد کارشناسان فائو، توانمندسازی زنان منجر به افزایش تولید مزارع خواهد شد؛ به طوری که تخمین زده می شود با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی میزان تولیدات کشاورزی و محصولات غذایی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون انسان از گرسنگی نجات می یابند. از همین رو سازمان جهانی خواربار در نظر دارد تا با جلب مشارکت کشورها، نمایندگان سازمان ملل متحد و جوامع دانشگاهی تا سال ۲۰۲۵ به اهداف خود در این زمینه دست یابد.

اهم این برنامه ها شامل ایجاد حق برابر برای تصمیم گیری در تشکل های روستایی، تدوین قوانین و سیاست ها، ایجاد حق برابر در دسترسی به درآمد، استخدام، حق برابر در دسترسی به خدمات و ابزار تولید، کاهش ۲۰ درصدی سختی کار زنان در مزارع با استفاده از تکنولوژی و خدمات جدید، و در نهایت افزایش ۳۰ درصدی نقش زنان در تولید محصولات غذایی است.

در این برنامه تاکید شده است همچنان که کشورها به وظایف خود در توانمندسازی زنان در زمینه مبارزه با فقر و گرسنگی عمل می کنند، سازمان جهانی خواربار نیز در طول اجرای برنامه به طور مداوم میزان پیشرفت و تعهد کشورها در این زمینه را مورد نظارت قرار می دهد.

بنا به این گزارش «سیاست برابری جنسیتی» فائو تا سال ۲۰۱۵ ، ۳۰ درصد کل بودجه عملیاتی این سازمان در کشورها را به خود اختصاص خواهد داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×