اخبار فرش ماشینی

عراقچی: رونق فروش فرش ماشینی تار و پود دار‌های قالی را از هم گسسته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: رکود بازار فرش دستباف، موجب بیکاری ۲ میلیون نفر در کشور شده است.
مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با گسترش فروش فرش ماشینی در جامعه، گفت: افزایش تولید،فروش و مصرف فرش ماشینی لطمات جبران ناپذیری به صنعت ملی و قدیمی فرش دستباف زده است.

وی در ادامه افزود: میزان اشتغال در حوزه تولید فرش دستباف در سال های گذشته بسیار پایین آمده تا جاییکه از حدود ۴ میلیون نفری که در حرفه قالیبافی مشغول به کار بودند، حدود ۲ میلیون نفرشان بیکار شده اند.

عراقچی با تاکید بر مضر بودن فرش ماشینی برای سلامتی انسان، تصریح کرد: مصرف فرش ماشینی به سلامت افراد آسیب زده و موجب بروز بیماری هایی همچون زانو درد، آسم، زخم های بدن و موارد دیگری می شود و علت اصلی این موضوع استفاده از پشم آکرلیک، شیمیایی و مصنوعی است که در آن استفاده شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با اشاره به راهکارهای افزایش مصرف قالی دستباف در جامعه، تاکید کرد: بهترین راهکار برون رفت از وضع موجود، تبلیغات گسترده در بیان مزایای استفاده از فرش دستباف و اعلام مراکز مختلف فروش این محصول بویژه در شهرستان ها است تا مردم بتوانند فرش دستباف را با قیمت مناسبی تهیه کرده و خرید آن با سبد خانوار ایرانی جور دربیاید.

وی در پایان اضافه کرد: پرداخت یارانه به بافندگان فرش و ایجاد طرح و نقشه های جدید می تواند راهگشای رکود در حوزه فرش دستباف باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×