اخبار نساجی

صادرات نفت اوپک ۱.۷ درصد کاهش می‌یابد

 

صادرات نفت اوپک 1.7 درصد کاهش می‌یابد

یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد با آغاز فصل تعمیر پالایشگاه ها صادرات نفت اوپک طی ماه جاری با افت ۱.۷ درصدی روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه تحقیقاتی اویل موومنتز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، با آغاز فصل تعمیرات پالایشگاههای آسیا و افت تقاضای انرژی از سوی کشورهای آسیایی ، میزان صادرات نفت اوپک نیز طی ماه جاری میلادی با افت ۱.۷ درصدی روبرو خواهد شد .

بر اساس این گزارش موسسه اویل موومنتز افزود ، میزان صادرات نفت اوپک در چهار هفته منتهی به دوم ژوئن به کمتر از ۲۳.۸۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید . این رقم در چهار هفته منتهی به ۵ می به ۲۴.۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود .

بر این اساس صادرات نفت اوپک از ۲۱ آوریل کاهش داشته است . صادرات اوپک ۲۱ آوریل یعنی زمانی که میزان تولید و صادرات نفت لیبی با افزایش روبرو شده بود ، به اوج خود رسیده بود . روی میسون رییس این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد با توجه به آغاز فصل تعمیرات و نگهداری در پالایشگاههای بزرگ آسیا ، کاهش تقاضا و در نتیجه افت صادرات نفت اوپک امری منطقی است . با اغاز تابستان و افزایش تقاضای انرژی ، میزان صادرات نفت اوپک بیش از پیش افزایش خواهد یافت .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گزارش افزود میزان صادرات نفت خاور میانه شامل کشورهای غیر عضو اوپک نیز با ۲.۷ درصد کاهش به کمتر از ۱۷.۶۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید . این گزارش حاکی است میزان نفت ذخیره شده بر روی نفتکشهای شناور نیز در چهار هفته منتهی به دوم ژوئن به بیش از ۴۸۴.۲ میلیون بشکه خواهد رسید که این رقم نسبت به چهار هفته منتهی به ۵ می بیش از ۵.۶ درصد کاهش خواهد داشت .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×