اخبار فرش ماشینی

لزوم محوریت توسعه صادرات فرش دستباف در استان زنجان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش

 

محسن جعفری امروز در زنجان اظهار کرد: در راستای رونق بازار فروش فرش دستباف باید با افزایش تبلیغات و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات اقدامات لازم به عمل آید.

وی محور قرار گرفتن توسعه صادرات فرش دستباف را ضروری دانست و افزود: با توسعه صادرات فرش دستباف، فروش این هنر دستی افزایش می‌یابد که رونق فروش زمینه توسعه و رونق تولید را فراهم می‌کند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: ایجاد شرایط لازم برای گسترش تولید فرش دستباف در استان زنجان، رونق اقتصادی فعالیت‌های این عرصه را سبب می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اهمیت حضور گسترده تجار و عرضه‌کنندگان فرش دستباف در نمایشگاه‌های برپا شده در سطح کشور و دیگر نقاط جهان عنوان کرد: شهریورماه سال جاری نمایشگاه بین‌المللی فرش در تهران برپا می‌شود.   

جعفری به لزوم آسیب‌شناسی در عرصه رکود فروش فرش دستباف اشاره کرد و گفت: با انجام این کار می‌توان در راستای برطرف کردن مسائل موجود اقدام کرد که مشکلات موجود در این عرصه سبب کاهش فعالیت تولید‌کنندگان این عرصه شده است.

وی با اشاره به اینکه نبود بیمه از جمله مشکلات اساسی قالیبافان استان زنجان به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر بیمه بسیاری از قالیبافان با پالایش بیمه قالیبافی در استان قطع شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بودجه اختصاص داده شده دولت برای بیمه قالیبافی برای برطرف کردن مسائل قالیبافان استان زنجان پاسخگو نیست، ابراز کرد: برطرف شدن مسئله بیمه قالیبافان نیازمند افزایش ظرفیت بیمه در استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ قالیباف در استان زنجان از نعمت بیمه قالیبافی بهره‌مند هستند، ابراز کرد: در راستای قطع بیمه افرادی که با عنوان قالیبافی بیمه شده‌اند ولی در این حرفه فعالیت ندارند به پایش بیمه قالیبافان اقدام شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×