اخبار نساجی

جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر نوروزی با قطار/تهران مشهد پرترددترین محور ریلی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جابه‌جایی 2 میلیون مسافر نوروزی با قطار/تهران مشهد پرترددترین محور ریلی

خبرگزاری فارس: معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه تا پایان طرح نوروزی راه‌آهن (۱۵ فروردین‌ماه) ۲ میلیون و ۲۰ هزار مسافر ‌از طریق سیستم ریلی کشور جابه‌جا شد، گفت: با پایان طرح نوروزی، از امروز طرح بهاره راه‌آهن آغاز شد.

منصور عرب‌یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص جابه‌جایی مسافران نوروزی قطار، اظهار داشت: طرح نوروزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ساعت ۲۴ دیروز ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۱ ادامه داشت.

وی با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی مرکزی در تهران و اداره کل مناطق از ماه‌های قبل، خاطرنشان کرد: این ستاد نوروزی از تاریخ ۱۴ آبان‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرد و در مرکز مستقر شد.

* جابه‌جایی ۲ میلیون و ۲۰ هزار مسافر نوروزی از طریق سیستم ریلی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون مسافری راه‌‌آهن خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند ۹۰ تا ساعت ۲۴ روز گذشته ۱۵ فروردین ماه، تعداد دو میلیون و ۲۰ هزار مسافر توسط سیستم حمل و نقل ریلی جابه‌جا شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مسافر جابه‌جا شده در محور تهران ـ مشهد بوده است، اظهار داشت: ۴۵ درصد جابه‌جایی ریلی کشور مربوط به محور تهران ـ مشهد به عنوان پرترددترین محور ریلی کشور است.

معاون مسافری راه‌‌آهن با اشاره به اینکه در نوروز سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر توسط سیستم ریلی کشور جابه‌جا شد، خاطرنشان کرد: در نوروز امسال پیش‌بینی جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر از قبل صورت گرفته بود که این رقم محقق شد.

* اعزام بیش از ۲۷۰۰ رام قطار مسافری در طرح نوروزی

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی این ایام بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ رام قطار مسافری اعزام شد، ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۱۳۵ قطار مسافری اعزام شد که این رقم به غیر از قطارهای محلی است.

* اعزام ۸۸۰ رام قطار محلی مسافری در ایام نوروز

عرب‌یارمحمدی با اشاره به اعزام ۸۸۰ رام قطار محلی استانی، ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۴۴ رام قطار محلی نیز طی این ایام برای جابه‌جایی مسافران اعزام شد که مربوط به سفر‌های داخل استان بوده است.

* متوسط جابه‌جایی روزانه ۹۴ هزار مسافر نوروزی/آغاز طرح بهاره

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: متوسط جابه‌جایی روزانه مسافر نوروزی حدود ۹۴ هزار نفر بوده است.

عرب‌یارمحمدی خاطرنشان کرد: برنامه نوروزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ساعت ۲۴ روز گذشته به پایان رسید و بلافاصله امروز ۱۶ فروردین ماه، طرح بهاره راه‌آهن آغاز می‌شود.

* افزایش ۶۰ درصدی کیفیت سالن‌‌ها و واگن‌های مسافری در نوروز امسال

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایمنی سیر از مهم‌ترین دغدغه‌های راه‌آهن است، خاطرنشان کرد: طی این ایام ارائه خدمات مطلوب از سوی شرکت‌های حمل و نقلی مورد توجه ناظران راه‌آهن بود.

عرب ‌یارمحمدی با تأکید بر اینکه افزایش کیفیت سالن‌های مسافری از ویژگی‌های سفرهای نوروزی در سال جاری بود، ادامه داد: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی دست به دست یکدیگر دادند تا بهترین خدمات در نوروز به مسافران ارائه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه کیفیت سالن‌های مسافری ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این افزایش کیفیت به دنبال ورود واگن‌های جدید و لوکس و دو طبقه و نیز واگن‌های بازسازی‌شده، محقق شد.

* اعلام نتیجه نظر‌سنجی‌ از مسافران نوروزی تا ۲۰ فروردین‌ماه

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال جاری نیز فرم نظرسنجی بین مسافران قطار توزیع شد، خاطرنشان کرد:‌ این فرم‌ها به صورت رندمی بین مسافران قطار توزیع شده است تا کیفیت خدمات شرکت‌ها ارزیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی این فرم‌ها توسط شرکت پیمانکاری و اعلام نتیجه فرم‌های نظرسنجی تا ۲۰ فروردین‌ماه، شرکت‌های مسافری با توجه به کیفیت خدمات رتبه‌بندی می‌شوند.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در طول ایام نوروز و دیگر ماه‌های سال هر شرکتی که خدمات نامطلوب ارائه دهد و یا از آنها شکایتی صورت گیرد پس از بررسی، فعالیت آن شرکت متوقف خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×