اخبار فرش ماشینی

کلاهبرداری میلیاردی از فرش فروشان پایتخت

این روزها فشارهای اقتصادی و گرانی های سرسام آور اجناس و کالاها از جمله فرش دستباف از یک سو و کسادی بازار فرش از سوی دیگر زمینه را برای سوئ استفاده تبهکاران و کلاهبرداران فراهم کرده است.

حمله شبانه ۴ سارق قمه بدست در اوایل سال جاری به یک فروشگاه شناخته شده فرش در خیابان وزرا در مقابل چشمان حیرت زده کارکنان و رانندگان آژانس تاکسی تلفنی مجاور آن از جمله این رویدادها بود.

سارقان با متوقف کردن اتومبیل در مقابل این فرش فروشی با جسارت تمام اقدام به تخریب و شکستن قفل کرکره برقی فرش فروشی کرده و با ورود به مغازه تعدادی از فرشهای با ارزش را انتخاب و از محل متواری شدند. اینگونه ماجراها در کنار کلاهبرداری های ریز و درشت هر از گاه شنیده می شود.

در آخرین مورد که اخیرا اتفاق افتاده است دو جوان با ظاهر سازی و جلب اطمینان تعدادی از فرش فروشان سرای رحیمیه در بازار تهران یک کلاهبرداری تازه را در این زمینه رقم زدند.
آنها با استفاده از اعتماد فرش فروشان تنها از یک سرای بازار تهران توانستند تعدادی فرش را با چک خریداری کرده و متواری شوند.

پس از عدم وصول ژک ها و شکایت مالباختگان موضوع تحت بررسی قرار گرفته است. در تحقیقات مشخص شده که خریداران قلابی بعد از خرید، این فرشها را به فرش فروشی در یکی از استانهای همجوار به نصف قیمت فروخته اند.

جزئیات بیشتر این خبر متعاقبا باطلاع کاربران خواهد رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران به فروشندگان فرش توصیه می کند تا با پیش بینی های لازم و بکارگیری سیستم های مناسب حفاظتی و اخذ مشورت با حوزه انتظامی محل فعالیت خود مانع از بروز این وقایع گردند. اغلب مشاهده می شود که فرشهای نفیس و گرانقیمتی که با توجه به گرانی های اخیر از ارزش بسیار بالایی برخوردار شده اند پشت ویترین شیشه ای مغازه ها شب را در شرایطی نا امن به صبح می رسانند.

آموزش برخورد با سارقان و تبهکاران در طول ساعت فعالیت و نیز رعایت نکات ایمنی و حفاظتی نکاتی آموختنی و تخصصی است که لازم است این آموزشها را از طریق مشورت با حوزه های انتظامی محل فعالیت خود کسب کنیم.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×