اخبار فرش ماشینی

طی ۹ ماه امسال بیش از دو میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که طی ۹ ماهه منتهی به آذر امسال میزان واردات رسمی پوشاک به کشور ۶ میلیون دلار بود، از مبادی غیررسمی بیش از دو میلیارد دلار پوشاک به شکل قاچاق وارد کشور شد.

به گزارش ایرنا، مجتبی خسروتاج روز یکشنبه در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی های پوشاک ایران، اظهار داشت: میزان واردات در بخش نساجی کشور طی ۹ماهه ۹۳ حدود ۹۳۰ میلیون دلار بود که به طور عمده شامل نخ، الیاف و پارچه بود و پوشاک سهم بسیار کمی را به خود اختصاص داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: تولیدکنندگان باید متناسب با نیاز مصرف کننده و در چارچوب خواسته های آنها تولید کنند تا بتوانند در بازار رقابتی به فعالیت بپردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در بخش تولید باید متناسب با بخش مصرف کننده به دنبال سیاست های اقتصادی و تجاری بود و این موضوعی است که در صنعت پوشاک باید به آن توجه شود زیرا سلیقه و خواست مشتری در زمینه، تنوع، رنگ، مدل و مد تاثیر بسزایی در توسعه این صنعت خواهد داشت.

خسروتاج خاطرنشان کرد: برای ورود به عرصه تجارت جهانی باید رقابت پذیری را پذیرفت و به منظور ارتقای سطح تولیدات لازم است، جایگاه مناسبی به دست آوریم.

وی تصریح کرد: امروز در بازار داخلی کشور که با تعرفه قابل کنترل است و از ابزارهای حمایتی لازم نیز برخوردار می شود، چنانچه نتوانیم به رقابت با سایر تولید کنندگان بپردازیم، نمی توانیم در عرصه رقابت خارجی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مقام مسئول حضور شرکتهای ترکیه را در این نمایشگاه یادآور شد و گفت: اکنون فرصت مناسبی فراهم شده تا واحدهای تولید داخلی بتوانند ضمن آشنایی با توانمندیهای سایر رقبا در عرصه تولید، نقاط ضعف خود را شناسایی و در جهت افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده خود اقدام کنند.

وی نمایشگاه پوشاک تهران را فرصتی برای مسئولان دانست تا با پرداختن به علل ایجاد فاصله های تولید داخل و خارج، در تدوین سیاستگذاری ها برای حضور قدرتمند تر دراین عرصه بیش از گذشته اهتمام ورزند.

خسروتاج، برخورد با قاچاق کالا را یکی از سیاستهای مهم در حمایت از تولید داخل ذکر کرد و گفت: این پدیده شوم همیشه به عنوان تهدیدی برای بخش صنعت به شمار می آید و از این رو وزارتخانه به دنبال تدوین طرح جامعی در این خصوص است.

وی لزوم ناامن سازی فضا برای قاچاقچیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: همفکری های خوبی با اتحادیه اصناف انجام و راهکارهای شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق در سطح توزیع و عرضه مطرح شده که نیازمند حمایت دولت است.

به گفته خسروتاج، صنعت پتروشیمی توانسته امروز بسیاری از مواد مورد نیاز در صنعت نساجی را تامین کند، اما تا رسیدن به میزان مناسب فاصله وجود دارد.

دومین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران از امروز تا ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×