اخبار نساجی

دیر کرد همراه اول دراجرای مصوبه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دیرکرد اپراتور همراه اول در رابطه با اجرای مصوبه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مصوبه تا پایان فروردین ماه جاری اجرا شود.

‘حسن رضوانی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته دستورالعملی از سوی سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها ابلاغ شد که براساس آن اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند ، قبل از ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی یا خبری به مشترکان خود، با ارسال یک پیامک نظر مشترک را در خصوص دریافت و یا دریافت نکردن پیامک جویا شوند و در صورت موافقت مشترک اقدام به ارسال پیامک کنند .

معاون نظارت بر مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این دستورالعمل تاکنون از سوی همراه اول اجرا نشده و ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و خبری به مشترکان این اپراتور بدون کسب مجوز از مشترک، همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که کسب مجوز از مشترک برای ارسال پیامک های انبوه الزامی است .

وی در مورد دلیل دیر کرد اپراتور همراه اول در اجرای این دستورالعمل گفت: اپراتور های تلفن همراه برای اجرای این مصوبه نیاز به طراحی ساز و کار اجرایی و تفکیک انواع پیامک ها دارند. قبول داریم که این روند زمان بر است ولی اپراتورها متعهد به اجرای مصوبه ها و دستورالعمل های ابلاغی هستند .

رضوانی گفت: در نشستی که با مسئولان اپراتور همراه اول داشتیم ، آنها اعلام کردند که در حال فراهم کردن ساز و کار اجرایی ساماندهی پیامک هستند به نحوی که مشترک حق انتخاب داشته باشد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، پیگیر مصوبات ابلاغی است و در صورت عملیاتی نشدن این مصوبات به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد .

گفتنی است که مسئولین سازمان تنظیم مقررات پیش از این از شکایت های مردمی در مورد پیامک های تبلیغاتی که وقت و بی وقت به مردم ارسال می شود ، خبر داده بودند .

از آنجاییکه تلفن همراه حریم خصوصی افراد محسوب می شود ، برخی از پیامک های تبلیغاتی مصداق بارز مزاحمت و ورود به حریم خصوصی بدون مجوز است ، از این رو سازمان تنظیم مقررات با هدف حفاظت از حریم خصوصی دستورالعمل ساماندهی پیامک های تبلیغاتی را ۲ ماه پیش به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کرد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×