اخبار فرش ماشینی

رئیس اتحادیه فرش دستباف گلستان خبر داد؛ بافت ۱۸ هزار متر مربع فرش در گلستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتحادیه فرش دستباف گلستان از بافت ۱۸ هزار متر مربع فرش توسط فرشبافان هنرمند استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل ابطحی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان اظهار داشت: گلستان قابلیت‎های زیادی در تولید فرش دارد و توانسته با بافت ۱۸ هزار مترمربع فرش، هنر خود را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: از میزان ۱۸ هزار مترمربع فرش بافته شده، ۱۰ هزار مترمربع مربوط به فرش ترکمن، ۷ هزار مترمربع جعده و ۲۵۰ مترمربع نیز تابلو فرش بوده است.

کمبود امکانات مهمترین عامل اصلی در کاهش دست بافته‎ها است

رئیس اتحادیه فرش دستباف گلستان با بیان اینکه فرش دستباف ترکمن سابقه ۶ هزار ساله دارد، یادآور شد: اکثریت بافندگان ترکمن در گلستان فرش‎های خود را به صورت ذهنی می‎بافند و در سال‎های اخیر کارشناسان توانسته‎اند بیش از ۸۱۱ طرح و نماد را روی نقشه بیاورند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ابطحی در خصوص اینکه میزان دست بافته‎ها در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد: توجه به این صنعت ارزشمند می‎تواند رشد اقتصادی را در منطقه افزایش دهد و همچنین به کاهش نرخ بیکاری استان نیز کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه کمبود امکانات به عنوان مهمترین عامل اصلی در کاهش میزان دست بافته‎ها است، بیان داشت: با شناخت توانمندی‎های صنعت فرش گلستان، ارائه مشوق‎های صادراتی و برنامه‎ریزی برای این هنر ظریف و ارزشمند گره‎های بسیاری در این زمینه گشوده خواهد شد.

بیش از ۵۰ هزار بافنده در ۹ تعاونی گلستان فعال هستند

رئیس اتحادیه فرش دستباف گلستان افزود: تعاونی‎های فعال در این راستا می‎توانند تولیدکنندگان این عرصه را ساماندهی و در ارائه تسهیلات نقش‎آفرین باشند.

ابطحی در خصوص صادرات صنعت فرش گلستان به خارج از کشور اظهار داشت: دست بافته‎های تولید شده در گلستان بیشتر به کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، عربستان و لبنان صادر می‎شود.

به گفته وی؛ در استان گلستان بیش از ۵۰ هزار بافنده در ۹ تعاونی فعال هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×