اخبار فرش ماشینی

برگزاری نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برگزاری نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران

نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران برگزار گردید.

نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران روز دوشنبه مورخ ۲۱ مرداد ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن برگزار گردید و اعضای این کمیته به بیان و بررسی مشکلات حال حاضر تولید در این صنعت پراختند.

یکی از مواردی که در نشست مذکور به آن اشاره شد، عدم شمول هزینه‌های پرداخت شده بابت خرید مدت دار در هزینه‌های قابل قبول سازمان امور مالیاتی کشور بود و این در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان الیاف و نخ‌های مصنوعی خریدهای خود از مجتمع‌های پتروشیمی را به صورت مدت‌دار صورت می‌دهند. حاضرین در نشست، اقدامات انجمن در راستای مرتفع سازی مشکل اعضا در این خصوص را بسیار مثمرثمر دانسته و با توجه به اینکه در خصوص این مشکل ادارات مالیاتی استان‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند، خواستار پیگیری مستمر این موضوع شدند.

از دیگر موارد مطرح شده در نشست، شروع مجدد واردات نخ‌های POY و FDY به کشور بود که به اعتقاد حاضرین در صورت تغییر قیمت عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به فوب منهای پنج درصد خلیج فارس و لذا کاهش هزینه تأمین مواد اولیه صنایع تولید نخ فیلامنت، واحدهای فعال در این صنعت خواهند توانست نسبت به کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی اقدام و در نتیجه، واردات محصولات مشابه به داخل کشور کاهش خواهد یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حاضرین همچنین به حجم مواد اولیه مورد مصرف در صنایع تولیدی نخ فیلامنت پلی استر اشاره کرده و اظهار داشتند که در حال حاضر با توجه به ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی و سهولت تأمین چیپس پلی استر نسبت به سال گذشته، بسیاری از واحدهای تولیدکننده نخ فیلامنت با توانی نزدیک به ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت می‌باشند. لیکن هم اکنون تعداد کثیری از واحدهای تولیدکننده الیاف پلی استری مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق پرک تأمین نموده و چنانچه در خرید پرک دچار مشکل شده و به خرید چیپس پلی استر روی آورند، تولیدکنندگان الیاف و نخ فیلامنت پلی‌استر با کمبود مواد اولیه روبرو خواهند شد. به اعتقاد ایشان، هیأت‌رئیسه دو کمیته الیاف و نخ فیلامنت پلی‌استر انجمن می‌باید به منظور هماهنگی هرچه بیشتر در راستای تأمین مواد اولیه مورد نیاز، نشست‌های مشترکی برگزار نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×