اخبار نساجی

رشد اقتصادی اروپا کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

به دنبال کاهش صادرات و سرمایه گذاری، رشد اقتصادی اروپا طی سه ماه پایانی ۲۰۱۱ با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو شده است.

به گزارش بی باک به نقل از بلومبرگ کاهش رشد اقتصادی اروپا در این مدت از سال ۲۰۰۹ میلادی بی سابقه بوده است .

بر اساس این گزارش موسسه آمار اروپا یورو استات در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی اروپا طی سه ماه پایانی ۲۰۱۱ با افت شدید ۰.۳ درصدی روبرو شده است . میزان صادرات اروپا نیز در این مدت با افت ۰.۴ درضدی روبرو شده است . این رقم در سه ماه سوم ۲۰۱۱ با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شده بود .

بر این اساس میزان هزینه های مصرفی و سرمایه گذاری در اقتصاد اروپا نیز به ترتیب با کاهش ۰.۴ و ۰.۷ درصدی روبرو شده است . این گزارش حاکی است ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد گر چه اروپا با دومین رکود اقتصادی در سه سال اخیر روبرو شده است ولی وضعیت اقتصادی اروپا به طور کلی رو به ثبات است.

بانک مرکزی اروپا دومین دور از اعطای وامهای بلند مدت با نرخ بهره پایین به بانکهای اروپایی را آغاز کرده است . هاوارد آرشر کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد اقتصاد اروپا هنوز با چالشهای بزرگی روبرو است . افزایش بیکاری و اجرای سیاستهای ریاضتی به شدت اقتصاد اروپا را تهدید می کند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی به شدت به ضرر رشد و رونق اقتصادی کشورهای منطقه یورو است . گر چه اقتصاد آلمان هنوز به روند رو به رشد خود ادامه می دهد ولی اقتصاد اروپا در سه ماه نخست و حتی سه ماه دوم ۲۰۱۲ با رشد مثبت اقتصادی روبرو نخواهد شد .

بر این اساس اعتماد سرمایه گذاری در اقتصاد اروپا نیز طی ماه مارس برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است . بانک مرکزی اروپا بیش از ۵۲۹ میلیارد یورو وام به ۸۰۰ بانک اروپایی اعطا کرده است .

کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته پبش بینی کرد منطقه یورو امسال با کاهش ۰.۳ درصدی رشد اقتصادی روبرو خواهد شد . رشد اقتصادی آلمان امسال در بهترین حالت به کمتر از ۰.۶ درصد خواهد رسید . رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۳ درصد و در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۳.۶ درصد رسیده است .

نشست بعدی مقامهای بانک مرکزی اروپا قرار است هشتم مارس برگزار شود و پیش بینی می شود در این نشست نرخ بهره اروپا بدون تغییر در حد یک درصد ثابت خواهد ماند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×