اخبار نساجی

هنوز توانایی تولید پانل های خورشیدی مورد نیاز در کشور به وجود نیامده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیات علمی برق دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هزینه های تمام شده برای ایجاد انرژی های نو خیلی زیاد است و این مساله مسلما سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو را دچار چالش می کند.

“محمود جورابیان” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: سرمایه گذاری آزمایشی برای راه اندازی نیروگاه انرژی خورشیدی بسیار گران تمام شده است، به طوری که هزینه راه اندازی نهایی آن ۲ برابر هزینه براورد شده آن است. سرمایه گذاری های انجام شده تنها در حد تامین مواد اولیه و فرهنگ سازی است.

وی بیان کرد: هنوز توانایی تولید پانل های خورشیدی به مقدار مورد نیاز در کشور به وجود نیامده و این پانل ها عمدتا از کره، چین و آلمان وارد می شود که هزینه آن ها نیز هم اکنون افزایش یافته است.

جورابیان عنوان کرد: پانل های خورشیدی در تمام نقاط ایران قابل نصب است اما در حال حاضر مهمترین بحث، اقتصادی بودن تولید انرژی خورشیدی است؛ به همین دلیل ما باید در تولید این پانل ها به خودکفایی برسیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران با تاکید بر انجام مطالعات و یافتن نقاط مستعد برای نصب نیروگاه های خورشیدی، گفت: پس از انجام این مطالعات می توان نسبت به سرمایه گذاری اقدام کرد؛ البته به میزان بودجه ای که هزینه می کنیم باید راندمان تولید انرژی را به میزان قابل قبولی افزایش دهیم.

وی به نصب یک توربین بادی به ظرفیت ۶۴۰ کیلووات در ماهشهر، اشاره و اظهار کرد: شهرستان های آبادان، ماهشهر و اروند در استان پتانسیل های بسیار خوبی برای راه اندازی نیروگاه های بادی دارند، زیرا این شهرستان ها نقاطی با ارتفاعی مناسب هستند که باد به اندازه کافی در این مناطق وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×