اخبار نساجی

کاهش ۴۲ درصدی پوشش بیمه‌ای مزارع پنبه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

cotton 03

 

به دلیل عدم تعهد بیمه‌گزاران، سطح پوشش بیمه‌ای زمین‌های پنبه‌کاران در سال جاری نسبت به سال گذشته با ۴۲ درصد کاهش و همچنین سطح کشت پنبه ۲ درصد کاهش یافت.

حجم قرارداد کشت پنبه با کشاورزان در سال ۹۲ با ۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل به سطح ۹۳ هزار هکتار رسید و تعداد کشاورزان شاغل در این بخش نیز با کاهش ۱۳ درصدی همراه بود و به ۳۲ هزار و ۷۷ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، میزان تحویل بذر کرک‌دار به کشاورزان پنبه‌کار در سال ۹۲ حدود ۴۸ درصد کاهش داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین زمان میزان بذر تحویلی دلینته (بذر بدون کرک) ۸۰ درصد رشد داشت و به ۱۵۱۷ کیلوگرم رسید.

به گزارش فارس، طی سالهای گذشته به دلیل اهمیت بذر دلینته و تاثیر آن در تولید محصولات کشاورزی، سیاست‌ها به سمت تحویل بذر دلینته سوق پیدا کرده است.

همچنین میزان کود تحویلی به پنبه‌کاران کشور در سال ۹۲ نسبت به سال قبل از آن رشد داشته، به طوری که کود فسفاته ۵ هزار تن (۹ درصد افزایش) ازته ۱۰ هزار و ۴۵۴ تن (۲۷ درصد افزایش) و کود پتاسه ۱۲۰۰ تن (۹ درصد افزایش) تحویل داده شده است.

*سطح بیمه پنبه‌کاری ۴۲ درصد کاهش یافت

گزارش خبرگزاری فارس حاکی است، پوشش بیمه سطح کشت پنبه در سال ۹۲ نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۴۲ درصدی همراه بوده و از سطح ۳۲ هزار و ۳۰۲ هکتار در سال ۹۱ به ۱۸ هزار و ۶۰۷ هکتار در سال ۹۲ رسیده است.

همچنین سطح کشت محصول پنبه نیز در سال ۹۲، ۲ درصد کاهش داشته و به ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار رسیده است.

کشاورزان در سالهای گذشته از عملکرد بیمه‌گزاران محصولات کشاورزی ناراضی هستند، آنها می‌گویند، برآورد کارشناسی خسارت درست نیست و پرداخت هم به موقع انجام نمی‌شود.

از سوی دیگر اعتبار بیمه هم از سوی دولت به درستی و کامل پرداخت نمی‌شود، بر اساس نظر کارشناسان تنها یک سوم اعتبار مورد نیاز بیمه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش در سال ۹۲،مقدار ۲۱۰ هزار تن وش (۶۵ هزار تن محلوج) در داخل کشور تولید و حدود ۶۰ درصد نیاز داخل تامین شد.

میزان تولید سال ۹۱ پنبه که به کارخانجات تحویل داده شد ۲۰۷ هزار و ۸۰۰ تن وش بوده است که از آن ۶۵ هزار تن محلوج به دست آمد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×