اخبار نساجی

عرضه بلوک کشت و صنعت شهید بهشتی در بازار سوم فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد، ۸ میلیون و ۳ هزار و ۳۸۰ سهم شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی معادل ۱۰۰درصد را فردا در بازار سوم روی میز فروش قرار دهد.

این بلوک به ارزش ۱.۵ هزار میلیارد ریال و به نرخ پایه هر سهم ۱۹۵ هزار و ۹۲۳ ریال و با شرایط یکجا یا نقد و اقساط و به صورت ۱۵ درصد نقد و مابقی اقساط ۶ ساله در بازار سوم عرضه می شود.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی با سرمایه ۸۰۰ میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال در زمینه احیای اراضی جهت کشت و برداشت محصولات کشاورزی و پرورش دام و طیور و آبزیان مشارکت در تهیه، تولید و تکثیر بذور اصلاح شده فعالیت می کند و سهامدار عمده آن شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و منابع طبیعی است.

هامونی تصریح کرد: مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر ۲۰ روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری برای زمین های کشاورزی، زراعی و باغی شرکت امکان پذیر نبوده و خریدار نمی تواند اقدامی در این خصوص انجام دهد.

هامونی خاطر نشان کرد: هرگونه آثار مالی ناشی از دعاوی مطروحه بر علیه شرکت که مربوط به زمان قبل از واگذاری است به عهده خریدار بوده و سازمان خصوصی سازی مسئولیتی در خصوص آن ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی یادآور شد: عرضه یکجای سهام شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی از طریق بازار سوم فرابورس مشمول مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار نبوده و با توجه به اینکه شرکت غیر بورسی است نزد سازمان به ثبت نرسیده است.

مدیر بازار فرابورس تاکید کرد: کارگزار خریدار باید سپرده شرکت در رقابت(معادل ۳ درصد ارزش پایه ) را به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط (حداقل سه ماهه)،از مشتری دریافت و به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به این شرکت تحویل و تاییدیه شرکت شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ارائه دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×