اخبار نساجی

آمادگی شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت بدون مراجعه به مراجع قضایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آمادگی شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت بدون مراجعه به مراجع قضایی

تهران – رییس کل بیمه مرکزی از آمادگی شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت بدون مراجعه به مراجع قضایی خبر داد.

‘سید محمد کریمی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر فرد خسارت دیده و خسارت زننده با یکدیگر توافق داشته باشند، شرکت های بیمه بدون مراجعه به دادگاه می توانند خسارت پرداخت کنند.

وی با بیان آن که دیه یوم ادالاء است، افزود: این در حالی است که اگر فرد خسارت دیده به دادگاه مراجعه کند، شرکت های بیمه تا زمانی که قاضی دادگاه حکمی را صادر نکرده باشد، نمی تواند مبلغ خسارت را پرداخت کنند.

وی درباره برنامه های صنعت بیمه گفت: هر چند بیمه های زندگی، اعتباری و کشاورزی در دستور کار است، اما به بیمه های مهندسی، مسوولیت و سایر زیر شاخه دیگر نیز توجه می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کریمی با بیان آن که، هیچ تداخلی بین فعالیت بیمه های بازرگانی و پایه وجود ندارد، اظهار داشت: تعدادی از بیمه های پایه در تمام دنیا اجباری است که تامین اجتماعی و خدمات درمانی از این دست بیمه ها هستند.

وی از آماده شدن برنامه هایی برای تسهیل در ارایه خدمات پایه بیمه های تکمیلی خبر داد و گفت: بر همین اساس افراد به صورت انفرادی و خانوادگی می توانند، بیمه تکمیلی شوند، ضمن آن که ادارات، کارخانجات و شرکت ها در هر سطحی که بخواهند می توانند این خدمات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکتی می تواند تا سطح شش میلیون تومان خدمات را برای کارکنان خود خریداری کند و یا این که همانند آموزش و پرورش خدمات را بدون سقف خریداری کنند.

کریمی با بیان آن که، اقداماتی برای بیمه تکمیلی کارکنان دولت و همچنین با همکاری سازمان بازنشستگی کشور انجام شده است، اظهار داشت: برخی از بانک ها برای تبلیغات بیشتر در ازای سپرده گذاری خدمات بیمه ای ارایه می کنند.

وی گفت: هر چند که این امر نامناسب نیست و از محل منابع خود بیمه نامه را خریداری می کند، اما صنعت بیمه تکمیل کننده این نوع خدمات است.

وی از ارایه خدمات بیمه ای به صورت گسترده تر از قبل برای شرکت های پتروشیمی، کشتیرانی، نیروگاه ها، حمل و نقل، باربری زمینی و هوایی و غیره خبر داد و گفت: ارایه خدمات به این نوع از فعالیت ها در اختیار بیمه های بازرگانی است و هم اکنون در حال اقدام در این بخش ها هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×