اخبار نساجی

طرح “راستی‌آزمایی” پرونده اشتغالی ۹۰ آغاز شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از آغاز طرح راستی آزمایی و اعتبارسنجی مشاغل ایجاد شده در استانها در سالجاری خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای دی ماه سالجاری با همکاری استانداریها و مرکز آمار آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر از برنامه ریزی برای اجرای طرح مستندسازی و راستی آزمایی فرصتهای جدید شغلی ایجاد شده در سال جاری خبر داد و گفت: براساس پیش بینی انجام شده در شورای عالی اشتغال، بحث اعتبارسنجی آمار اشتغال زایی تا پایان آذرماه امسال راستی آزمایی خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با فعالیت سامانه رصد، در حال حاضر استانداری ها آمار مربوط به اشتغالزایی در سال جاری و عملکرد خود را در سامانه رصد وارد می کنند.

فروزان مهر ادامه داد: با برنامه ریزیهای انجام شده، طرح راستی آزمایی و مستندسازی اشتغال زایی در سالجاری از ابتدای دی ماه آغاز شده است و تا بهمن ماه امسال ادامه خواهد یافت. در بهمن ماه گزارش مربوط به اشتغالزایی در ۹ ماه اول سال ارائه می شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: قرار است با همکاری ۳۱ استان و استانداریها، دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه و ناظرانی از مرکز آمار ایران که بر مراحل کار اعتبارسنجی نظارت خواهند داشت، این طرح به اجرا گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم اولین آمار مستند و قطعی اشتغالزایی در سال جاری و عملکرد روشن استانها پس از اولین اعتبارسنجی و اجرای طرح مستندسازی در بهمن ماه امسال ارائه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته فروزان مهر، یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح راستی آزمایی جلوگیری از چندصدایی در ارائه آمار اشتغالزایی در سالجاری از طریق استانها و همچنین انتشار گزارش مستند از عملکرد اشتغالی استانها در سالجاری است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در زمینه آمار اشتغال و بیکاری مورد استناد است، گزارشات فصلی مرکز آمار خواهد بود که تلاش شده است تا این آمارها فصل الخطاب باشد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص که آیا با توجه به روند فعلی اشتغالزایی در استانها و اینکه قرار است راستی آزمایی در ارتباط با آمار صورت گیرد، می توان به تحقق پروژه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت جدید شغلی تا پایان سال جاری امیدوار بود؟ تاکید کرد: خوشبختانه روند اشتغالزایی و عملکرد استانها نشان دهنده مناسب بودن شرایط و امیدواری بالا در رسیدن به هدفگذاری صورت گرفته است اما آمار مستند آن در بهمن ماه امسال ارائه می شود.

به گزارش مهر، اخیرا انتقادات و پرسشهای مختلفی در زمینه نبود آمار عملکرد استانها و سیستم بانکی در زمینه اشتغالزایی در سالجاری و تحقق پروژه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت جدید مطرح شده است.

برای این منظور شورای عالی اشتغال تصمیم گرفته است تا در قالب یک برنامه مشخص و با همکاری دستگاه‌های ذیربط به این سئوالات پاسخ گوید و با مستندات کافی نتیجه عملکرد اشتغالزایی استانها را در بهمن ماه امسال ارائه کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×