اخبار نساجی

عملکرد ۴۵ درصد از بودجه عمرانی سال ۹۰ تائید شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گزارش بانک مرکزی نشان می دهد در نه ماهه منتهی به آذر سال ۹۰ کمتر از نیمی از بودجه عمرانی هزینه شده است.

علی پاکزاد: آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد طی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۹۰ عملکرد دولت در تخصیص بودجه عمرانی شامل ۴۵ درصد از کل بودجه موصب بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در این دوره زمانی بالغ بر ۱۵.۷۵ هزار میلیارد تومان صرف صرف طرح های عمرانی شده و کل بودجه عمرانی مصوب برای سال ۹۰ معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

قابل ذکر است که در همین دوره زمانی درآمد حاصل از صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی بالغ بر ۴۳.۳ هزار میلیارد تومان بوده است که حجم عملکرد بودجه عمرانی نشان می دهد در دوره مورد گزارش دولت بالغ بر ۳۶.۲ درصد از کل درامد حاصل از صادرا نفت را به بودجه عمرانی اختصاص داده است.

بر اساس همین گزارش طی دوره مشابه در سال ۸۹ بالغ بر ۱۴.۳ هزار میلیارد تومان  در بخش عمرانی هزینه شده که این رقم در مقایسه با سال ۹۰ نشان از رشد بودجه تخصیص پیدا کرده به بخش عمرانی در حدود ۱.۴ هزار میلیارد تومان دارد، البته در سال ۸۹ نیز در دوره نه ماهه منتهی به آذر مانند سال ۹۰ کل بودجه تخصیص پیدا کرده به بخش عمرانی معادل ۴۵ درصد از کل بودجه مصوب ۳۱ هزار میلیارد تومانی بوده و در نهایت در پایان سال ۸۹ نیز کل بودجه اختصاصی به رقمی معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده که معادل ۷۵ درصد کل بودجه مصوب بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مقایسه ارقام مصوب و عملکرد بودجه عمرانی

سال     مصوب (میلیارد تومان)     عملکرد (میلیارد تومان)     تحقق (درصد)
۱۳۸۴     ۱۳۸۴۱     ۱۱۰۷۴     % ۸۰
۱۳۸۵     ۱۷۶۱۰     ۱۳۸۱۳     % ۷۸
۱۳۸۶     ۱۸۴۴۴     ۱۴۱۷۱     % ۷۷
۱۳۸۷     ۲۱۴۰۰     ۲۰۳۷۸     % ۹۵
۱۳۸۸     ۲۸۳۹۵     ۱۷۴۱۰     % ۶۱
۱۳۸۹     ۳۱۶۹۰     ۲۰۴۷۷     % ۶۵
۱۳۹۰     ۳۴۹۷۵     ۱۵۷۰۰*     % ۴۵
منبع: مرکز پژوهشهای مجلس/ بانک مرکزی        *عملکرد ۹ ماهه

نکته قابل توجه آنکه پیش از این مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی میزان عملکرد بودجه عمرانی را در سال ۸۹ معادل ۶۵ درصد یا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود و توقف انتشار گزارشهای مربوط به عملکرد بودجه توسط بانک مرکزی تا امروز امکان مقایسه این دو منبع را وجود نداشت.

البته قابل ذکر است که بر خلاف بودجه سال ۸۹ در مورد عملکرد بودجه ۹۰ اختلافی بین ارقام منتشره توسط مرکز پژوهشهای مجلس و بانک مرکزی وجود ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×