اخبار نساجی

طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» به زودی ارائه می‌شود/ تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» به زودی ارائه می‌شود/ تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولید

    رئیس پژوهشکده پولی بانک مرکزی با اشاره به تدوین طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» گفت: ایجاد اطمینان از تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان واقعی، مهم‌ترین مساله‌ای است که باید در رابطه بین بنگاه و بانک مورد توجه قرار گیرد.

فرهاد نیلی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تدوین طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» در پژوهشکده پولی بانک مرکزی، اظهارداشت: این طرح در همایش پولی و ارزی که در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، به صورت شفاهی و مکتوب ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح به شورای پول و اعتبار هم ارائه شده است، افزود: خیر این طرح هنوز به مرحله‌ای نرسیده که به شورا ارائه شود.

رئیس پژوهشکده پولی با بیان اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم در حال تدوین طرحی مشابه است، گفت: احتمالا طرح نهایی که به شورای پول و اعتبار ارائه می‌شود، تلفیقی از طرح پژوهشکده پولی و بانک مرکزی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به کلیات و اهداف طرح تنظیم رابطه بنگاه و بانک، تصریح کرد: در این طرح به نحوه تامین مالی تولید به ویژه پرداخت سرمایه در گردش به بنگاه‌های اقتصادی موجود، توجه شده است.

نیلی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست‌های پولی راهکار خروج از رکود «تسهیل دسترسی تولید به منابع بانکی» است، گفت: ایجاد اطمینان از تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید کنندگان واقعی، مهم‌ترین مساله‌ای است که باید در رابطه بین بانک و بنگاه مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×