اخبار فرش ماشینی

طراحی لباس دوران بارداری و پس از آن در موقعیت‌های مختلف با قابلیت سایزبندی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مقدمه

امروزه انسان در زندگی روزمره، صنعتی و مدرن خود، نیاز بسیاری به عامل زیبایی دارد. بی شک یکی از مهم ترین عوامل ایجاد زیبایی ، لباس مناسب است. لباس یکی از پر مصرف ترین کالاها در جوامع امروزی می باشد که به جز پوشش بدن انسان در جهت زیبایی نیز به کار برده می شود و این زیبایی حاصل تعادل در حوزه ارتباط عناصر بصری معنی می یابد، می توانند از این ارتباط از روابط منطقی رنگ و فرم حاصل گردد.

در تحقیق به عمل آمده از منابع مرتبط با بارداری و بررسی پوشش های بارداری موجود در بازار ایران در این رساله با توجه به عوامل مختلف مانند شکل و فرم لباس بارداری و راحتی لباس بارداری رنگ و نوع پارچه بکار رفته برای درخت و ……… توجه دارد، آنچه اختصاصاً مورد نظر است لباس مناسب برای بانوان در موقعیت های مختلف است.

اجرایی کار عملی

توضیح روند کار

در ابتدا برای شروع کار و در طی گردآوری مطالب برای بدست آوردن آمار و اطلاعاتی از وضعیت موجود در بازار و مادران و خواسته هایشان نیاز به پرسشنامه احساس شده که به کمک اساتید راهنما و روان شناس و کارشناس در پرسشنامه یکی برای فروشندگان که لباس بارداری داشتند و یکی هم برای مادران تهیه شده . تعداد فروشندگان لباس بارداری زیاد نبودند ولی ۵۰ پرسشنامه در بیمارستانها و کلینیک ها و غیره که بعضی این دوره را پشت سر گذاشته بودند و یا در این دوره قرار داشتند توزیع شد . بعد از اتمام این کار اقدام به یک سری اتودهای خطی شد که در بین آنها ۵ تا از طرح ها تأیید شد پس از پایان این مرحله آلبوم نمونه پارچه ای بر اساس جنسیت و رنگ تهیه شد . زیرا این دوره یکی از حساس ترین و مهم ترین دوره های زندگی خانم ها می باشد . البته به دلیل فقر پارچه و رنگ مورد نظر سعی نموده تا حد امکان پارچه های مناسبی تهیه شود و این لباس ها عبارتند از پالتو – مانتو – لباس ورزشی – لباس شب و لباس راحتی است .

طراحی لباس دوران بارداری و پس از آن در موقعیت‌های مختلف با قابلیت سایزبندی

شکل ۱- اتودهای خطی تأیید شده

برای مشاهده متن کامل مقاله با ما تماس بگیرید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

info@kohanjournal.com

طاهره خدابخشی، فاطمه زارع هرفته، مهدی صنوبر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×