اخبار نساجی

آغاز فاز جدید رد صلاحیت مدیران بانکی

 

یک مقام مسئول در بانک مرکزی از آغاز فاز جدید تائید صلاحیت مدیران بانکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مدیران بانکی که تخلف آنها در پرونده فساد بزرگ بانکی عمدی و محرز شود، مادم‌العمر از فعالیت بانکی محروم می‌شوند.

یک مقام مسئول در بانک مرکزی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: تائید صلاحیت مدیران بانکی که پیش از این از سوی بانک مرکزی انجام شده بود، به صورت موقت بوده و نه دائمی، اما بازرسان بانک مرکزی و معاونت نظارت این بانک بر عملکرد سالیانه آنها نظارت می کنند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی اظهار داشت: این بانک، مراحل مختلف پرونده دادگاه فساد بزرگ بانکی را به صورت دقیق رصد و از سویی نیز خود، مدیران بانکها را کنترل می کند.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی با توجه به گزارش مراجع نظارتی و بازرسان خود و همچنین گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، این موضوع مربوط به نظارتها را دنبال می کند.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی، در آینده نزدیک در مجمع عمومی بانکهای دولتی و خصوصی به صاحبان سهام اعلام می کنیم در انتخاب افرادی که در مسیر دریافت وام و تنزیل در ارتباط با پرونده فاسد بزرگ مالی کم کاری، غفلت و یا ضعف نظارتی داشته باشند، در انتخاب دوباره آنها تجدیدنظر کنند. در غیراین صورت، بانک مرکزی راسا در این باره اقدام خواهد کرد،

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: در مواردی نیز که تصرف مدیران بانکی در این پرونده عمدی و یا محرز شناخته شود، صلاحیت آنها به صورت کامل ( مادام العمر) رد می‌شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: ممکن است افرادی نیز باشند که در دادگاه تبرئه شوند اما به دلیل ضعف نظارتی و محرز شدن آن برای بانک مرکزی، جزو گروه ردصلاحیت شدگان باشند.

به گفته وی، بررسی و نظارت در صلاحیت مدیران بانکی صرفا به پرونده فساد بانکی و بانک‌هایی که درگیر این موضوع بوده اند ختم نخواهد شد، بلکه برای سایر بانکهایی که مجوز آنها از سوی شورای پول و اعتبار به دلیل تخلف باطل و یا تغییر می نماید، نیز می شود و در این بخشها فعالیت‌های بانکی مدیران تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.

این مقام بانک مرکزی در پایان سخنانش بیان داشت: به مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها اخطار می‌دهیم که در صورت مشاهده تخلف در بانک خود، موارد را به صاحبان سهام و یا مراجع نظارتی و همچنین بانک مرکزی اطلاع دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×