اخبار نساجی

جهش طلا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جهش طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات شب گذشته بازار های جهانی شاهد جهش ۲۲ دلار و ۲۰ سنتی بود. هر اونس طلا در پایان معاملات هفته کاری گذشته بازارهای جهانی به ۱۷۵۱ دلار و ۹۰ سنت رسید نرخی در طول ۴۰ روز گذشته بی سابقه است.

به گزارش زلال نیوز ،  رشد قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که نشست روز گذشته سران اتحادیه اروپا برای تعیین بودجه این اتحادیه که بخش مهمی از آن به کمک به کشورهای بحران زده این منطقه اختصاص دارد، بی نتیجه پایان یافت.

در همین حال کمیسیون اروپا در تازه ترین گزارش خود از کاهش چشمگیر شاخص اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو در ماه نوامبر خبر داد.

کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو نشانه دیگری از ادامه وضعیت بحران مالی و اقتصادی در کشورهای اروپایی است. بر این اساس بار دیگر تقاضای خرید طلا برای مقابله با آثار رکورد اقتصادی حاکم بر اروپا تشدید شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس گزارش کمیسیون اروپا، اقتصاد منطقه یورو در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی بار دیگر با رکود روبرو شده است. میزان تولیدات صنعتی منطقه یورو نیز در سه ماه سوم امسال به پایین ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است.

شاخص اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو طی ماه نوامبر به منفی ۲۶.۹ واحد رسیده است. این رقم در ماه اکتبر نیز به منفی ۲۵.۷ واحد رسیده بود.

هزینه های مصرفی بیش از ۵۰ درصد اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهد و بحران مالی و بدهی و اتخاذ سیاستهای ریاضتی از سوی کشورهای منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر هزینه های مصرفی داشته است.

با گذشت بیش از سه سال از آغاز بحران مالی و بدهی در منطقه یورو رهبران اروپایی هنوز نتوانسته اند به راهکار جامع و روشنی برای پایان دادن به این بحران دست یابند.
منطقه یورو با بحران بدهی کسری بودجه و افزایش نرخ بیکاری روبرو است . اجرای سیاستهای ریاضتی نیز موجب کاهش شدید رشد اقتصادی منطقه یورو شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×