اخبار نساجی

تولیدکنندگان پوشاک در چین در حال مهاجرت به بنگلادش هستند

 

تولیدکنندگان پوشاک در چین در حال مهاجرت به بنگلادش هستند

در پی افزایش هزینه ها در چین، تولید کنندگان پوشاک در حال انتقال کارخانه های خود از چین به بنگلادش هستند.

این هفته هیئتی بلندپایه بازرگانی از چین به بنگلادش سفر کرد که هدف آن بررسی فرصت های تجاری در بنگلادش و به طور ویژه تامین نیروی کاری ارزان از این کشور برای تولید منسوجات و البسه بود.

یکی از دلایل این اقدام تجار چینی افزایش دستمزد نیروی کار در چین طی ماههای اخیر بوده است که شرکت های چینی را وادار کرده است به تولید البسه در این کشور روی بیاورند. حتی تولید کنندگان اروپایی نیز به تولید البسه در کارخانه های بنگلادشی برای عرضه به بازار چین روی آورده اند.

طی ماههای اخیر شمار کارخانجات منسوجات بنگلادش به طور فزاینده ای از شرکت های چینی سفارش تولید کالاهایی که در بازار چین عرضه خواهد شد دریافت می کنند. این درحالی است که چین بزرگترین تولید کننده البسه است با این حال کارخانه های آنها در حال منتقل شدن به بنگلادش است. یکی از عللی که شرکت های چینی در حال انتقال فعالیت های تولیدی خود به بنگلادش هستند ارزان بودن نیروی کار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک تولید کننده می گوید به این علت که دستمزد یک کارگر عادی در تولیدیهای چین به چهارصد الی پانصد دلار رسیده است و این در مقایسه با گذشته بسیار گران است تصمیم گرفته است فعالیت های تولیدی خود را به بنگلادش منتقل کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×