اخبار نساجی

نخستین شهرک صنایع دستی کشور در استان مرکزی ساخته می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اراک – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نخستین شهرک صنایع دستی کشور در استان مرکزی ساخته می شود.

‘محمدحسن صالحی مرام’ چهارشنبه شب در حاشیه سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی این شهرک در شهرستان زرندیه که در مسیر اصلی تردد هشت استان کشور است و فاصله کمی با فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دارد در نیمه دوم امسال آغاز می شود.

وی بیان کرد: شهرک صنایع دستی مذکور در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار و با برآورد اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده و در فاز اول آن یک هزار واحد کارگاهی و عرضه صنایع دستی همراه با سایت نمایشگاهی تا پایان فعالیت دولت دهم بهره برداری خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی این شهرک کاری منحصر به فرد و بزرگ در حوزه صنایع دستی ایران است که در طرح توسعه سه فاز اجرایی آن مجموعه های گردشگری نیز پیش بینی شده و در نهایت به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد.

صالحی مرام بیان کرد: با بهره برداری از این شهرک بزرگ صنایع دستی حداقل زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: استانداری مرکزی از اجرای این پروژه عظیم حمایت موثری کرده و قرار است با محوریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و اتحادیه های صنایع دستی کشور کلید بخورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اضافه کرد: صنایع دستی ایران از نظر تنوع محصولات در رتبه اول جهان قرار دارد و کیفیت بالای محصولات موجب شده که تاکنون ۱۱۶ اثر و نشان برتر مصنوعات دستی ایران در یونسکو به ثبت و نمایش در آید.

صالحی مرام ادامه داد: در حال حاضر ۳۶۲ عنوان تولیدات در حوزه صنایع دستی ایران به بازار مصرف عرضه می شود و تنها هنر صنعتی است که مالکیت فعالیت اقتصادی آن ۱۰۰درصد در بخش خصوصی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری با هدف حمایت صادرات محور هنرمندان صنایع دستی ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات با همکاری صندوق ذخیره ارزی کشور با هدف ایجاد، تجهیز و توسعه کارگاه های تولیدی در اختیار صنعتگران دستی قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: تفاهم نامه تسهیلات ارزان قیمت صندوق ذخیره ارزی در هفته جاری منعقد شده و به محض تعیین بانک های عامل پرداخت تسهیلات با نرخ سود چهار درصد با بازپرداخت طولانی مدت به صنعتگران صنایع دستی آغاز خواهد شد.

صالحی مرام تصریح کرد: از محل طرح های مهر ماندگار ۱۲، تکمیل پروژه بازارچه صنایع دستی با برآورد اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دست انجام است که امید است با مساعدت بیشتر مجلس این طرح ها هرچه زودتر کامل شود.

وی عنوان کرد: تکمیل ۷۰۰ پروژه مهر ماندگار بار سنگینی را از دوش دولت بعدی برخواهد داشت و امید است با حمایت و همراهی مجلس فرصت تکمیل این طرح ها تا پایان دولت دهم فراهم شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفته اند، گفت: امسال سهمیه ۲۰۰ هزار نفری بیمه هنرمندان پیش بینی شده که تمامی جمعیت هدف شاغل را شامل خواهد بود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×