اخبار نساجی

ضرر اقتصاد تاجیکستان از تحریم ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ضرر اقتصاد تاجیکستان از تحریم ایران

افزایش قیمت انرژی به نفع کشورهای تولید کننده است اما به نفع تاجیکستان نیست که نفت وارد می کند.

به گزارش قدس انلاین به نقل از آوا”امامعلی رحمان” رییس جمهور تاجیکستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “یورونیوز” گفت که اقتصاد تاحیکستان بر اثر اعمال تحریم های غرب علیه ایران دچار ضرر های جدی شده است.

وی گفت:”طبق اطلاعات ما ایران برای کسب یا ساختن سلاح هسته ای تلاش نمی ورزد. جمهوری اسلامی ایران درراه رشد و ترقی حرکت می کند. این کشور پیشرفت می کند”.

رییس جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد:” اعمال تحریم ها برما نیز تاثیرگذاشته و من فکر می کنم این تاثیر نه فقط در تاجیکستان بلکه در بسیاری از دیگر کشورها مثلا در کشورهای اروپایی و همچنین ژاپن باشد. قیمت های نفت و گاز نیزافزایش یافته است”.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت افزایش قیمت انرژی به نفع کشورهای تولید کننده است اما به نفع تاجیکستان نیست که نفت وارد می کند.

ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی جزو ۵ شریک تجاری عمده تاجیکستان بود و همچنین برای احداث نیروگاه های آبی و جاده ها از جمله تونل های “استقلال” و “شهرستان” و نیروگاه آبی “سنگ توده ـ ۲” در این کشور سرمایه گذاری کرده است .

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، آمریکا و برخی از دیگر کشورهای غربی معتقدند که ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ایرانی نیز با رد این اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی قطعنامه های گوناگونی را در رابطه با مساله ایران صادر کرده و خواستار تامین شفافیت کامل برنامه هسته ای ایران و اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز آن هستند. در این قطعنامه ها تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است.

از جمله وزیران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۲۳ ژانویه امسال در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند. در نظر است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال ۲۰۱۲ واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×