اخبار نساجی

افزایش ظرفیت پالایش نفت ۱میلیون بشکه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش ظرفیت پالایش نفت 1میلیون بشکه

وزیر نفت با اشاره به برنامه توسعه پالایشگاه های کشور از افزایش ظرفیت پالایش نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۱۳۹۴ خبر داد.
به گزارش بی باک به نقل از ایرنا، ‘رستم قاسمی’ درآیین بهره برداری از طرح های بنزین سازی و بهینه سازی فرایند و بهبود کیفیت فراورده های پالایشگاه شهید تندگویان تهران، تبدیل محصول، ارتقای کیفیت و تولید محصول جدید را از محورهای مهم در حوزه پالایش و پخش عنوان کرد و گفت: امروزه ایران به صادرکننده انواع فرآورده نفتی از جمله نفت سفید، نفت گاز و سوخت جت تبدیل شده است.

قاسمی تاکید کرد: چنانچه مصرف بنزین در کشور کنترل نمی شد، امروز باید سالانه ۳۵ میلیارد دلار صرف واردات این فرآورده می کردیم.

وزیر نفت گفت: ارتقای کیفیت محصول، یکی دیگر از محورهای مهم پالایش و پخش فرآورده های نفتی است که زنجیره بهره برداری از طرح های مرتبط با این محور از پالایشگاه شهید تندگویان تهران آغاز شده است و به لطف الهی امروز جزو تولیدکنندگان برتر فرآورده های پاک در منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: تولید محصولات جدید نیز، یکی دیگر از محورهای مهم صنایع پالایش و پخش است که به عنوان محوری جدید در دستور کار صنعت نفت بوده و برای مثال مطالعات مربوط به تولید محصولاتی مانند هلیوم در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر نفت بحث تحریم ها و اتکا به توان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات را از دیگر مسائل مهم در پروژه های صنعت پالایش و پخش کشور خواند و افزود: خوشبختانه امروز از لحاظ ساخت تجهیزات موردنیاز پروژه ها در وضعیت خوبی هستیم و با این که برخی از تجهیزات از خارج از کشور وارد می شود، اما پیشرفت های مرتبط با این صنعت بی نظیر بوده است.

قاسمی تاکید کرد: امروز صنعت نفت با به کارگیری کنسرسیوم ها و استفاده از توان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اراده کرده است با اتکا به نیروی انسانی متخصص و متعهد خود به زودی جزو صادرکنندگان کالا و تجهیزات قرار گیرد.

وزیر نفت تاکید کرد: امروز در زمینه تولید توربوکمپرسورها، الکتروموتورها و کاتالیست ها پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شده است و برای این تجهیزات سند تولید صادر می شود؛ به گونه ای که در کوتاه مدت در این زمینه به خودکفایی کامل می رسیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از پروژه های مهر ماندگار صنعت نفت در حال راه اندازی است، گفت: با راه اندازی پروژه های مهر ماندگار در صنعت گاز، کشور از واردات این حامل انرژی بی نیاز خواهد شد و ظرفیت تولید گاز کشور به روزانه یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی همچنین تاکید کرد: پروژه های مهر ماندگار در بخش صنایع نفت نیز از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و با راه اندازی این پروژه ها به ویژه در بخش میدان های مشترک، تولید روزانه نفت کشور به ۵.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وزیر نفت کشورمان با اشاره به این که تعریف پروژه های مهر ماندگار، ابتکار خوبی از سوی دولت بود که موجب شتاب بخشیدن به پروژه های کشور شد، گفت: این سرعت عمل در پروژه های صنعت نفت نیز کاملا مشهود بود و با بهره برداری از تمام پروژه های مهرماندگار صنعت نفت تا دو ماه ابتدای سال آینده، زیرساخت های صنعت نفت به طور کامل دگرگون خواهد شد.

طرح های بنزین سازی و بهینه سازی فرایند و بهبود کیفیت فراورده های پالایشگاه شهید تندگویان صبح امروز با حضور رئیس جمهوری، وزیر نفت و مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تمام واحدهای این طرح به بهره برداری رسید.

با راه اندازی این واحد، روزانه ۸ میلیون لیتر گازوییل با کیفیت استاندارد یورو ۵ اروپا و ۲.۸ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ اروپا در این پالایشگاه تولید خواهد شد و علاوه بر آن گوگرد تولیدی محصولات نیز استحصال و در واحد گرانول سازی گوگرد این طرح، به محصول صادراتی تبدیل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×