اخبار فرش ماشینی

آران و بیدگل؛ دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی پس از شهر قازی آنتپ ترکیه رتبه دوم صادرات فرش ماشینی را در جهان دارد.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در نشست شورای اداری شهرستان آران و بیدگل در سالن اجتماعات چهارم دی فرمانداری این شهرستان گفت: شهرستان آران و بیدگل، با بیش از ۴۰۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی پس از شهر غازی عینتاب ترکیه رتبه دوم صادرات فرش ماشینی را در جهان دارد.

وی صادرات فرش ماشینی آران و بیدگل را یک ششم صادرات ترکیه اعلام کرد و افزود: ظرفیت های موجود در صنعت فرش این شهرستان بسیار بالاست و می توانیم جایگاه نخست صادرات فرش جهان را نیز به دست آوریم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، صنعت این شهرستان را مدیون مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: شهرستان آران و بیدگل نمونه عملی اقتصاد مقاومتی در کشور است چرا که در تمام زیرساخت های آن مشارکت بخش خصوصی مشهود است.

ساداتی نژاد با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی و صاحبان صنایع خاطر نشان کرد: حوزه مالیاتی باید تعامل خوبی با صنعت گران و مردم داشته باشد تا این حمایت، سبب رونق تولید ملی شود.

فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست گفت: در سال ۹۵ بیش از یکصد طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در شهرستان آران و بیدگل به بهره برداری رسیده است که سهم دولت در این اعتبارات حدود یک درصد بوده که این بیانگر ظرفیت و مشارکت فعال بخش خصوصی و مردمی در این شهرستان است. حل مشکل سند شهرک های صنعتی، راه اندازی فاز دو شرکت فولاد کویر، احداث پل بخش مرکزی، روشنایی ورزشگاه خوروش، بهره برداری از باغ بانوان و بازار شهروند و خانه سالمندان برکت از مهم ترین اقدامات یک ساله اخیر در راستای خدمت به مردم این شهرستان بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در اردیبهشت ماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: وظیفه همه مسؤولان تلاش در جهت باشکوه تر برگزار شدن انتخابات است و باید در آستانه انتخابات با ایجاد آرامش و فضای دلگرم کننده به مردم زمینه حضور حداکثری مردم را در این عرصه مهم کشور فراهم کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×